L'Assemblea Oberta fixa les prioritats de la CUP

El 30 de juny el Casal Fèlix Cucurull ha acollit l'Assemblea Oberta de la CUP que ha analitzat els resultats de les eleccions, ha valorat el context polític i social, ha presentat les estratègies per als propers anys i ha donat la veu als assistents.

En Joan Jubany ha presentat l'anàlisi dels resultats de les eleccions municipals. En resum: la CUP es consolida al Mataró històric però ha pujat pràcticament a tots els barris i ens hem quedat a 7 vots del segon regidor. Constatem, però, un enfortiment de la dreta i de l'espanyolisme que atribuïm a la mala feina feta per l'anterior Govern Municipal i a la radicalització del PP que s'apropa a posicions de l'ultradreta. El vot xenòfob creix sobretot als barris sorgits arran de la gran immigració dels 60es i 70es que són també els que acullen la immigració actual. Així doncs, el feu del PSC-PSOE i el PP és també el feu de l'espanyolisme i la xenofòbia i on ha arrelat amb força Plataforma per Catalunya. CiU puja malgrat impulsar les pitjors retallades en drets socials de la democràcia i això l'animarà a continuar-hi.

En Xavier Safont-Tria ha fet una valoració del context polític i social alertant que la situació de crisi a què ens han portat està causant ja una fractura social evident. Ha denunciat que les retallades són producte de la política neoliberal i ha anunciat que la CUP hi plantarà cara. Aquesta lluita contra el capitalisme que ens retalla els drets socials la farem junt amb les entitats i ciutadans no només de Mataró, sinó d'arreu dels Països Catalans.

En Juli Cuéllar ha plantejat les estratègies d'actuació per als propers anys que passen, sobretot, per la lluita al carrer i al territori. Caldrà teixir una unitat popular que vertebri la cohesió social enfortint les relacions amb les entitats ciutadanes i impulsar un sindicat nacional i de classe per defensar els drets laborals i socials que ens estan retallant. Ha presentat també l'estructura de funcionament de la CUP que es basarà en compatibilitzar la feina institucional del Grup Municipal amb la lluita al carrer i al territori de l'Assemblea Local.

L'Assemblea ha debatut després sobre la futura estructura organitzativa municipal (l'anomenat 'cartipàs') i ha acordat que la CUP no farà acords estables de govern, sinó que votarà en cada moment a favor d'aquelles propostes que, vinguin de qui vinguin, siguin coherents amb el nostre programa. També han estat d'acord els assistents a votar en contra del cartipàs de CiU, perquè no respon al nostre model de participació (és un mer continuisme del model del PSC-PSOE), perquè ens han avançat que pensen apujar-se els sous i perquè es mantenen els càrrecs de confiança (si bé amb canvis de nom per despistar).