La CUP reclama la retirada de la bandera espanyola per Les Santes i tot l'any

Un any més, quan s’acosta la festa major de Les Santes, la CUP reclama al govern municipal la retirada de la bandera espanyola del terrat de la Casa Gran perquè és un símbol que genera malestar i crispació social. El grup municipal de la CUP fa un prec al ple municipal del mes de juliol que el govern de CiU haurà d’acceptar o rebutjar.

Amb la imminent celebració de Les Santes, l’Ajuntament es convertirà en el centre de la festa popular. Malauradament, la bandera espanyola que hi oneja és un símbol imposat pels borbons, qüestionat durant els dos períodes republicans i que, tot i els canvis introduïts en l'ordre constitucional postfranquista, continua essent un símbol que genera malestar i crispació social. L'actual llei de banderes, del 1981, vincula la bandera espanyola a la idea de la 'unitat i integritat de la nació espanyola', un objectiu que també fixa per a l'exèrcit, tal com estableix l'article 8 de la Constitució espanyola.

Des de la CUP pensem que per superar aquestes limitacions democràtiques i les imposicions simbòliques, cal trobar un mínim comú denominador en allò que uneix tota la ciutadania. Conseqüentment, entenem que amb les banderes de Mataró i Catalunya ja n'hi ha prou. Per tant, considerem que aquest tema, que no és exclusiu dels dies assenyalats (Les Santes, Diada Nacional, 23 d'abril, etc.), cal resoldre'l de manera satisfactòria i duradora retirant de forma definitiva la bandera espanyola que oneja al terrat de l'Ajuntament.

Per això, el grup municipal de la CUP fa al govern municipal el prec següent:

Retirar, a partir de Les Santes i amb caràcter permanent, la bandera espanyola que oneja al terrat de l'Ajuntament de Mataró.

Mataró, 4 juliol 2012
Oficina de premsa CUP Mataró