La CUP porta al Parlament l'eliminació d'una línia de P3 a l'escola Joan Coromines

Dimecres 27 de febrer, al Ple del Parlament de Catalunya, el diputat de la CUP Quim Arrufat ha preguntat a la consellera Irene Rigau pel tancament d'una línia de P3 a l'escola Joan Coromines de Mataró. Montserrat Badia, secretària de l'Associació de Familiars d'Alumnes (AFA) de l'escola Joan Coromines, i Xavier Safont-Tria, regidor de la CUP a l'Ajuntament de Mataró, han assistit al ple del Parlament.

Quim Arrufat ha denunciat que s'eliminen més de 60 línies de P3 a tot Catalunya abans que conèixer les preinscripcions. La CUP denuncia que hi ha una voluntat clara del govern de la Generalitat per retallar l'escola pública sense una valoració de la qualitat ni de la demanda real dels diferents centres.

L'escola Joan Coromines destaca per un model educatiu innovador i que compta amb la participació activa i la implicació de les famílies en el dia a dia de l'escola. Lamentem que aquestes característiques que la fan especial no s'hagin tingut en compte a l'hora de retallar.

La consellera Rigau ha reconegut que retallaran línies de P3 per qüestions demogràfiques sense aclarir res més. Arrufat ha qüestionat que s'eliminin línies de P3 abans de fer les preinscripcions i, per tant, conèixer la demanda real a cada escola.

La resposta de la consellera ha generart decepció en la comunitat educativa perquè el govern no ha atès la petició de la CUP i no mostra cap mena d'interès per escoles singulars com la Joan Coromines.

La CUP continuarà fent costat a la comunitat educativa de l'escola Joan Coromines.

Mataró, 28 de febrer de 2013