La CUP demanarà explicacions per l'actuació dels Mossos en els actes de Les Santes

El desplegament policial i la presència de Felip Puig, conseller d'Interior i màxim responsable polític de la repressió i de les càrregues policials contra el moviment social dels 'indignats', han deslluït l'ambient festiu i pacífic de la festa major de Les Santes.

Després del parèntesi dels últims dos anys el seguici de l'Anada a Ofici de Les Santes va tornar a comptar amb la presència intimidatòria i desemesurada dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra.

Els antiavalots dels Mossos d'Esquadra desplegats de manera ostentosa a l'entorn de l'Ajuntament i a l'entrada de la basílica de Santa Maria, van provocar situacions de tensió innecessàries amb les persones assitents als actes festius, moltes de les quals eren infants.

Els efectius dels Mossos, a diferència dels agents de la Policia Local, no anaven identificats, es van cobrir el rostre amb passamuntanyes, van barrar el pas i regirar les bosses de moltes persones que volien assistir a la Missa de les Santes i fins i tot van alterar l'actuació normal d'algunes de les figures de la ciutat, com l'Àliga i la Momerota.

Davant la gravetat dels fets, des de la CUP denunciem la manca de previsió del Govern muncipal i dels comandaments del Cos de Mossos d'Esquadra, que han contribuït a deslluir el caràcter cívic de la Festa Major de Mataró arguint la presència de moltes persones que, legítimament i de forma pacífica, manifestaven la seva discrepància política davant la presència del conseller Felip Puig i dels regidors xenòfobs de l'Ajuntament de Mataró.

Conseqüentment, la CUP traslladarà el malestar de la ciutadania i demanarà explicacions al  Sr. Joan Mora, Alcalde de Mataró, i a la Sra. Núria Calpe, regidora de Via Pública, exigint-los que posin fi als desplegaments policials intimidatoris durant els actes festius de la nostra ciutat.

Assemblea de la CUP

Mataró, 28 de juliol de 2011