La CUP demana a l'alcalde que retiri la bandera espanyola i la foto del Borbó.

La CUP ha demanat per escrit a l’alcalde de Mataró, Joan Mora, que durant la Festa Major de les Santes retiri de l’Ajuntament la bandera espanyola i la foto del Borbó, cap suprem de l’exèrcit d’ocupació, que presideix la Sala de Plens.

En una carta adreçada a Joan Mora, el regidor i portantveu del Grup Municipal de la CUP, Xavier Safont-Tria, li comunica que amb la imminent celebració de Les Santes, l’Ajuntament es convertirà en el centre de la festa popular i que malauradament, la bandera espanyola que hi oneja és un símbol imposat pels borbons, qüestionat durant els dos períodes republicans i que, tot i els canvis introduïts en l'ordre constitucional postfranquista, continua essent un símbol que genera malestar i crispació social. També li recorda que l'actual llei de banderes, del 1981, vincula la bandera espanyola a la idea de la 'unitat i integritat de la nació espanyola', un objectiu que també fixa per a l'exèrcit d’ocupació, tal com estableix l'article 8 de la Constitució espanyola.

Des de la CUP pensem que per superar aquestes limitacions democràtiques i les imposicions simbòliques, cal trobar un mínim comú denominador en allò que uneix tota la ciutadania. Conseqüentment, entenem que amb les banderes de Mataró i Catalunya ja n'hi ha prou.