La CUP dóna suport als comerços que obriran el proper 12 d’octubre

La CUP dóna ple suport a la iniciativa sorgida des d’un grup de botiguers que té previst obrir els seus comerços el proper divendres 12 d’octubre dia de la “Hispanidad”.

El dia de la “Hispanidad” és una festivitat imposada des de l’Estat espanyol que no té la simpatia de la majoria de la ciutadania catalana. És una festivitat que s’emmarca en l’estratègia espanyolista d’imposar una simbologia i referents identitaris que no tenen res a veure amb la nació i cultura catalanes.

Hem de recordar que el dia de la “Hispanidad”, que inicialment es coneixia com el dia de la “raza”, commemora la colonització i extermini de les comunitats indígenes americanes. També és la diada de les Forces Armades Espanyoles, que entre altres, tenen per mandat de la Constitució Espanyola intervenir militarment en cas que els Països Catalans decidim iniciar un procés d’independència.

La CUP pensa que iniciatives com obrir els comerços el proper 12 d’octubre, ajuden a normalitzar el que ha de ser una nació que celebra les seves festivitats pròpies sense cap mena d’imposició de fora.

També convidem a la resta de comerços, així com empreses i autònoms, a treballar com qualsevol altre dia laborable i guardar-nos la festivitat per a la celebració del nostre dia de la independència.

Mataró, 10 d'octubre de 2012

Oficina de Premsa