L’escola Joan Coromines aconsegueix que el Parlament defensi la línia de P3 eliminada

La lluita incansable de la Comunitat Educativa de l’escola Joan Coromines ha assolit el seu objectiu immediat amb èxit. Des que es va confirmar la intenció de Serveis Territorials de tancar una de les línies de P3, l’escola Joan Coromines va iniciar una lluita que va aconseguir posar el debat sobre la taula del Ple de l’Ajuntament de Mataró, del mateix Parlament de Catalunya i, finalment, de la Comissió d’Ensenyament del Parlament. En aquest últim és on ahir, 16 de maig, es va aprovar per una unimitat una moció per la recuperació de la línia de P3 que Serveis Territorials havia eiminat abans de les preinscripcions del curs 2013-2014.

La CUP vetllarà perquè l’acrod aprovat per unanimitat al Parlament sigui aplicat pels Serveis Territorials del Maresme-Vallès.

Per una banda, felicitem a l’escola Joan Coromines. Gràcies a la seva lluita constant i a la mobilització, han aconseguit mantenir la seva escola tal com és ara i, de cara al curs vinent, poder respondre a les 42 places de demanda en primera instància que van tenir. Això suposa assegurar la continuïtat d’un projecte que semblava estar amenaçat per decisions bàsicament polítiques. Per altra banda, però, la decisió no deixa a la ciutat de Mataró intacta. Ara, caldrà estar a l’aguait per veure si una altra escola es veu afectada pel tancament d’una de les línies de P3.

Casualment, ahir mateix, 16 de maig, va arribar la resposta de la Consellera Irene Rigau a una pregunta que havia fet fa mesos el diputat de la CUP David Fernàndez sobre la suspensió d’una línía de P3 a l’escola Joan Coromines. En la resposta la Consellera ja deixava oberta la porta a la recuperació de la línia eliminada: “si un cop feta la preinscripció no es pogués atendre tota la demanda (degut a la mobilitat del padró) es procediria a obriu un nou grup de P3 a la ciutat, tenint en compte la demanda de les famílies i les disponibilitats d’espais a les escoles més sol·licitades”.

Estem contents per l’acord final, el no tancament de la línia de P3. Però també tenim una idea clara, aquesta lluita encara no s’ha acabat. No es tracta que el govern ni els partits es posin medalles per haver-ho aconseguit, perquè si no hagués estat per la denúncia de les famílies no s’hauria arribat fins aquí. Tampoc es tracta de donar mèrits a l’Ajuntament perquè recordem que el govern deia que “només un miracle podria fer canviar la decisió”. I els miracles no existeixen, però sí que és real el poder de la gent mobilitzada. Continuarem defensant la necessitat de l’oferta d’escola pública a Mataró. No podem permetre que les escoles concertades augmentin ratios, fent que la qualitat i l’atenció a l’alumnat baixi, mentre les aules de les públiques queden buides.

Tampoc no pretenem un enfrontament entre serveis d’educació públics i privats a Mataró. Lluitem per aconseguir qualitat i no s’hi arribarà ni tancant escoles ni augmentant ratios. Actuem, doncs, amb lògica i coherència.

Mataró, 17 de maig de 2013