Juli Cuéllar encapçalarà la candidatura de la CUP Mataró a les Eleccions Municipals 2015

Dilluns 22 de desembre la CUP ha anunciat públicament que Juli Cuéllar serà la persona que encapçalarà la llista electoral de les municipals de 2015 a Mataró.

L’elecció del nou candidat es va efectuar en una recent assemblea general, en la que també es van ratificar els eixos programàtics i un codi ètic.

Xavier Safont-Tria, ha remarcat que deixarà de ser regidor en compliment de la limitació de mandats a dues legislatures. A continuació s’han presentat la resta de punts del codi ètic de la CUP de Mataró: limitació de sous, no duplicitat de càrrecs, no dependència dels bancs, transparència i pressupostos participatius, decisions en assemblea, altaveu de les lluites socials, parlar clar i català, sense càrrecs de confiança, retiment de comptes, referèndums i  una política des de baix amb el municipi com a punt de partida per a la independència dels Països Catalans i la transformació social.

Juli Cuéllar Gisbert té 39 anys, viu al barri de l'Havana de Mataró, és pare d’un nen i d’una nena, és historiador de formació i, actualment, treballa a la Generalitat de Catalunya. Està vinculat a associacions memorialistes com el Grup per a la Recerca de la Memòria Històrica de Mataró. Ha estat implicat en les consultes populars per la independència d’Arenys de Munt i Mataró, i el passat 9N va fer de voluntari de mesa electoral. És membre fundador i impulsor de la CUP de Mataró.

Juli Cuéllar ha citat Joan Fuster per explicar la seva implicació dient que “Tota política que no fem nosaltres serà feta en contra nostra” i ha assenyalat que la presència institucional és necessària però que l’objectiu de fons és reforçar les lluites al carrer i les mobilitzacions populars perquè són el veritable motor del canvi social.

Ha ressaltat la seva honestedat amb els principis polítics independentistes i d’esquerres i ha dit que se sent preparat per a representar la CUP, que coneix bé el funcionament de l’Ajuntament de Mataró i que entén que es tracta tant d’un repte personal com col·lectiu que assumeix amb el suport de tots els companys i les companyes de l’assemblea de la CUP.

Juli Cuéllar ha destacat la seva voluntat de treballar per un projecte de ciutat que estigui al servei del benestar col·lectiu i que per això cal capgirar Mataró: amb una mirada crítica envers el model de ciutat de PSC i CiU; amb capacitat de plantar cara i resistir a l’ofensiva neoliberal (privatitzacions i retallades de serveis públics), a la imposició del deute il·legítim i a la involució democràtica.

Finalment, ha anunciat que durant el gener de 2015 la CUP celebrarà una Trobada d’Unitat Popular per acabar d’elegir les persones que formaran part de llista electoral i per definir els eixos programàtics, que essencialment estan pensats per a donar respostes concretes a la situació d’emergència social, a la cohesió social, a la sostenibilitat (mobilitat i residus), a la defensa dels serveis públics (educació i sanitat) i a l’impuls del procés constituent de la futura República Catalana independent.

La situació d’emergència social i d’oportunitat política fa que sigui més necessari que mai construir espais de lluita comuns entre les organitzacions polítiques rupturistes i els moviments socials. Per això des de sempre la CUP procura participar en les lluites socials i veïnals amb caràcter transversal, i fer servir la nostra presència a l’Ajuntament per reforçar-les i traslladar la seva veu i demandes a les institucions. Ara més que mai apostem per refornçar la col·laboració de base amb altres sectors de les esquerres.