El Ple Municipal del 2 d'octubre

PACTE POLÍTIQUES D’IMMIGRACIÓ

Des de la CUP Valorem positivament que s’hagi arribat a un pacte sobre polítiques d’immigració i d’integració per al mandat 2008-2011. Hi ha hagut un esforç col•lectiu per arribar a consensuar aquest pacte. La CUP vetllarà perquè els drets de les persones nouvingudes siguin els mateixos que els de la resta de mataronins (fins i tot el dret a vot), alhora que no cedirem ni un pam per possibilitar que les persones nouvingudes coneguin i usin la llengua catalana com a instrument d’integració social, cultural i econòmica.

LA POLÍTICA D’HABITATGES DE PROTECCIÓ OFICIAL

En el darrer ple hem posat de manifest el nostre desacord amb les polítiques d’habitatge que ha dut a terme pel govern municipal. La CUP apostem per polítiques innovadores on prevalgui el dret a l’habitatge per sobre del dret a la propietat. En aquest sentit, creiem que cal impulsar molt més intensament el lloguer d’habitatges socials, així com iniciatives que segueixin el model de cessió d’ús tal com funciona en països del nord d’Europa. Pensem que posar a la venda pisos de 81 m2 a uns 245.413 € és una política poc social, tenint en compte la realitat en què vivim molts mataronins, amb poques opcions per a un préstec bancari tan gran.

Valoracio del Ple Municipal del 2 d'octubre de 2008 47.36 Kb

PROJECTE MATARÓ MARÍTIM

La CUP hem advertit dels riscos que pot suposar una intervenció al front de mar amb criteris economicistes. Pensem que cal ser molt curosos amb la riquesa natural del front marítim i és per això que veiem contradictòria l’ampliació del port amb un pretès “projecte respectuós amb el medi ambient”. Davant les “solucions màgiques” a la crisi mundial, des de la CUP entenem que és un bon moment per replantejar l’actual sistema de producció i consum capitalista a nivell planetari. Des de la CUP començarem a plantejar conceptes com el decreixement per traslladar l’economia a un nivell local, fent-la més propera, més humana i més sostenible.

És per això que la CUP ha estat l’únic grup que s’ha abstingut en la proposta presentada per la resta de grups municipals.

CARRILS BICI

La CUP hem denunciat la cutrada del “carril bici” inaugurat aquesta setmana a la Via Europa. Pensem que cal una nova política de mobilitat a la ciutat de Mataró on prevalguin els vianants, les bicicletes i el transport públic en detriment del cotxe particular. Des de la CUP també hem apostat per la implantació de les bicicletes públiques de lloguer com el bícing de Barcelona.

Lamentem la negativa del govern, malgrat que pensem que tard o d’hora s’acabarà imposant un sistema de mobilitat alternatiu al cotxe privat, perquè és insostenible, contaminant i perillós, i col·lapsa la ciutat.

CAFÈ NOU

Davant la pregunta de la CUP sobre el decret de cessament d’activitats al Pati del Cafè Nou, la resposta de la regidora Alicia Romero va fer referència a l’estat ruïnós de l’edifici, tot i que aquest no va ser el motiu esgrimit en el decret signat en plenes vacances d’estiu.

TELEFONIA MÒBIL

La CUP va posar de manifest que en el passat ple municipal la regidora Alcia Romero va mentir descaradament davant les preguntes del nostre regidor referents a 8 expedients d’antenes de telefonia mòbil sense llicència que feia molts mesos que estaven sense clausurar. Ens felicitem que aquesta pregunta al Ple Municipal hagi servit per desencallar la situació amb un decret que ordena executar els treballs de desconnexió, signat quatre dies després que la CUP fes la pregunta

VAGA DELS TREBALLADORS DELS APARCAMENTS PÚBLICS

Pensem que el govern municipal no ha fet les gestions necessàries per impedir amb la màxima urgència la situació de risc temerari sobre la integritat dels treballadors i usuaris dels aparcaments públics. Un portaveu dels mateixos treballadors i el regidor de la CUP van denunciar la greu situació a què es veuen exposats treballadors i usuaris. El plec de condicions impossibilita l’actual activitat de risc que l’empresa concessionària hi duu a terme, cosa que permetria rescindir el contracte.