La CUP a l'alcalde: "Mataró amb els refugiats i sense bandera de la UE"

El 18 de març el regidor de la CUP Juli Cuéllar ha adreçat una carta a l'alcalde de Mataró on li demanem col·laboració amb els camps de refugiats i que es retiri la bandera europea de tots els edificis municipals de la ciutat.

La CUP a l'alcalde: "Mataró amb els refugiats i sense bandera de la UE"

Il·lm. Sr. David Bote Paz, Alcalde de Mataró,

Com bé sabeu, el passat 18 de setembre l’Ajuntament de Mataró es va declarar com a municipi solidari i acollidor amb les persones refugiades de conflictes armats. Ara bé, durant les últimes setmanes, la situació de les persones refugiades, que majoritàriament fugen de les guerres del Pròxim Orient, s’ha agreujat.

Malgrat tot, cap de les bones intencions d’aquella declaració institucional s’ha traduït en res concret, principalment per culpa de la desídia i la passivitat del govern espanyol.

Ara mateix, davant la urgència humanitària, constatem, amb horror i indignació, que la Unió Europea (UE) imposa una política d’exclusió i de fronteres tancades que atempta contra els drets humans.

Les imatges dels camps de refugiats d’Idomeni, Lesbos o Calais posen en qüestió els ideals humanitaris i democràtics amb què es revesteixen els estats i els organismes de la UE.

Rebutgem l’Europa fortalesa i els murs que limiten la llibertat de moviments de les persones.

Reclamem que s’obrin les fronteres a totes les persones que fugen de la guerra.

Rebutgem el cinisme de l’acord UE – Turquia.

Reclamem el reconeixement del dret d’autodeterminació pel poble kurd i el suport a les comunitats kurdes que resisteixen a l’Estat Islàmic.

En aquest sentit, us demano que cerqueu vies de col·laboració directa amb les poblacions on es troben els principals camps de refugiats i, també, que retireu la bandera de la UE de tots els edificis municipals com a expressió pública de rebuig a les seves polítiques migratòries.

Atentament,

Juli Cuéllar Gisbert

Regidor portaveu del Grup Municipal de la CUP

Mataró, 18 de març de 2016

Reclamem que s’obrin les fronteres a totes les persones que fugen de la guerra.

Rebutgem el cinisme de l’acord UE – Turquia.