L'Ajuntament de Mataró deixarà d'utilitzar l'herbicida tòxic Glifosat en Parcs i Jardins

El  4 d’octubre el Ple municipal de l’Ajuntament de Mataró, ha aprovat per unanimitat la proposta presentada per la CUP i “Som lo que sembrem” per retirar de manera preventiva i immediata l’herbicida Glifosat que actualment s’aplica en parcs i jardins de la ciutat.

Josep Ros en nom de “Som lo que sembrem” ha intervingut al ple per explicar que hi ha evidències provades científicament d’alteracions greus de la salut en la població exposada a l’herbicida Glifosat, així com d’alteracions dels ecosistemes i de contaminació ambiental d’aigua, sòl i aire.

El Glifosat és un herbicida utilitzat en la producció agrícola d’aliments i també en jardineria en espais urbans.

Xavier Safont-Tria ha exposat que s’ha treballat amb el govern i el servei tècnic municipal per tal de trobar alternatives i substituir aquesta pràctica per mitjans mecànics per desherbar o per qualsevol altra tècnica compatible amb la salut dels ciutadans i del medi ambient.

Des de la CUP agraïm l’esforç i predisposició  dels tècnics municipals i els convidem a continuar en el camí cap a un manteniment molt més sostenible del medi que ens envolta.

Els acords més importants que s’han aprovat són:

Primer.-  L’Ajuntament de Mataró retirarà de manera preventiva i immediata el Glifosat que ara apliquen els serveis municipals com a herbicida en espais urbans freqüentats per població sensible a la seva exposició, i substituirà aquesta pràctica per mitjans mecànics per desherbar o per qualsevol altra tècnica compatible amb la salut dels ciutadans i del medi ambient.

Segon.- L’Ajuntament de Mataró substituirà l’aplicació del Glifosat en àrees no freqüentades per la població en el termini d’un any, experimentant en aquest temps les millors pràctiques alternatives respectuoses, sostenibles i sense risc.

Tercer.- L’Ajuntament de Mataró s’adreçarà al MOPU i a RENFE per demanar informació de l’aplicació de Glifosat en el terme municipal de Mataró i sol•licitar que, com a mesura preventiva de protecció de la salut, no s’apliqui aquest herbicida en el desherbat de vores de les carreteres de la seva competència i de les vies de ferrocarril.

Quart.- L’Ajuntament de Mataró continuarà explorant alternatives per minimitzar l’impacte sobre la salut de les persones i la contaminació ambiental, i es proposa l’objectiu de substituir els plaguicides de síntesi que s’utilitzen actualment per tècniques de lluita biològica respectuoses amb el medi.