La CUP vol la destitució del cap de la Policia Local i del seu advocat, i la depuració del regidor

Davant l’escàndol de la condemna del Cap de la Policia Local de Mataró
després de ser enxampat conduïnt en estat d’embriaguesa la CUP reclama
depuració de possibles responsabilitats en el triangle format pel
coronel Joan Francesc Giménez Cernuda (cap de la Policia Local),per l’advocat Josep
Lluís Clemente
(cap del Servei Jurídico Administratiu de l’Àrea de Via
Pública) i pel regidor Ramon Bassas (Conseller Delegat de Via Pública
en el moment dels fets). La CUP proposa que Giménez Cernuda i Clemente
siguin destituïts i també que es depuri la responsabilitat política del
regidor Bassas.
Aquest dimecres 27 de febrer l’alcalde de Mataró Joan Antoni Barón va decretar la suspensió provisional de funcions del Cap de la Policia Local mentre no es resol l’expedient disciplinari que se li ha obert per una pressumpta falta greu relacionada amb “conductes que atempten contra el decor i la dignitat dels funcionaris, contra la imatge del cos i contra el prestigi i la consideració deguts a la corporació”. Aquestes conductes estan relacionades amb la sentència judicial del 16 de gener que condemna l’Intendent Major Joan Francesc Giménez Cernuda per un delicte contra la seguretat del trànsit per haver conduït en estat d’embriaguesa.




Alhora l’alcalde va decretar la incoació d’un expedient disciplinari al Cap del Servei Jurídico Administratiu de l’Àrea de Via Pública per una pressumpta “falta lleu”. El motiu és que ell mateix havia fet d’advocat particular en la defensa del coronel Giménez Cernuda i no en va informar quan se’l va nomenar com a instructor de l’expedient informatiu sobre el seu defensat, i per tant actuava com a jutge i part.



Pel que fa a la responsabilitat política, el delicte i el judici van tenir lloc mentre el sr. Ramon Bassas i Segura era regidor de l’àrea de Via Pública, en substitució del sr. Oriol Batista. El dia 11 de febrer el sr. Batista s’incorpora com a regidor de Via Pública, i segons la versió oficial l’alcalde no va tenir cap coneixement de l’”afer Cernuda” fins just l’endemà que el sr. Bassas deixés el càrrec.



Davant aquests fets la CUP de Mataró vol fer les següents consideracions:



Pel que fa a l’Intendent Major i Cap de la Policia Local, sr. Joan Francesc Giménez Cernuda:



1). Les mesures cautelars d’apartar-lo del servei poden ser correctes però considerem que han arribat tard. Quaranta-un dies després de la sentència condemnatòria i setze dies després que, segons la versió oficial  l’alcalde en tingués coneixement.



2). A més de l’expedient disciplinari per atemptat al “decor i la dignitat” caldria investigar també el pressumpte abús d’autoritat desvelat per un periòdic, així com els antecedents que hi pugui haver de comportaments similars. Ens trobem davant d'un fet aïllat? També caldria investigar les responsabilitats jurídiques i administratives derivades del fet d’haver ocultat al seu superior els fets i la sentència condemnatòria.



3). Considerem que el coronel Giménez Cernuda no hauria de continuar ostentant el càrrec de Cap de Servei de la Policia Local de Mataró. En tractar-se d’un càrrec de lliure designació l’hauria de destituïr l’autoritat que el va nomenar.



Pel que fa al Cap del Servei Jurídico Administratiu de l’Àrea de Via Pública, sr. Lluís Miquel Clemente:



4). Considerem un fet greu l’ocultació de la seva implicació com a advocat defensor del condemnat durant el seu horari laboral.



5). Considerem un fet molt greu la seva acceptació del càrrec d’instructor de l’expedient informatiu encarregat per l’Alcalde el 20 de febrer sense notificar la seva implicació com a advocat del coronel Cernuda.



6). Considerem que també caldria investigar els antecedents de la seva forma d’actuar com a Cap del Servei Jurídico Administratiu de l’Àrea de Via Pública. Entenem que pelseu càrrec està acostumat a prendre decisions a nivell jurídic en nom de l’Ajuntament. Aquesta persona pot continuar decidint quines sancions s’imposen? Pot continuar decidint quins recursos són accepats i quins no? Quines proves són vàlides i quines no? Quines interpretacions fa l’Ajuntament de les lleis? …



7). Considerem que, com en el cas del Cap de la Policia Local, cal prendre mesures cautelars i apartar temporalment el sr. Clemente del seu actual càrrec.



8). L’advocat Clemente no hauria de continuar en el càrrec de Cap de Servei Jurídico Administratiu de l’Àrea de Via Pública. O bé la seva actuació ha estat malintencionada o bé mereix ser destituït per la seva incompetència en la matèria. En tractar-se d’un càrrec de lliure designació l’hauria de destituïr l’autoritat que el va nomenar.



Pel que fa al regidor de Via Pública sr. Ramon Bassas:

 

9). És creïble que no s’assabentés dels fets fins que no va deixar la regidoria? Vint-i-vuit dies després de la sentència judicial? En cas de ser cert es posa de manifest la incompetència del regidor per assumir responsabilitats de govern. I en cas de no ser-ho ens trobaríem davant d’una situació molt més greu.



10).
Considerem que cal investigar l’actuació del sr. Bassas i, si s’escau, depurar-ne totes les seves responsabilitats com a membre del govern.  



Assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular de Mataró

Mataró, 29 de febrer del 2008