La CUP troba sospitosa la modificació,ara, del Reglament del Consell del Patrimoni Arquitectònic

L’equip de govern de l’Ajuntament de Mataró vol modificar el Reglament del Consell Municipal del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Mataró just en plena polèmica sobre l’afer del Corte Inglés i el pretès trasllat de can Fàbregas, i quan encara aquest Consell haurà d’emetre un informe sobre aquesta qüestió.

Tot això podria fer sospitar que es vol instrumentalitzar el Consell  Municipal del Patrimoni Arquitectònic encara més que el 2006, quan amb una votació irregular se li va rebaixar el grau de protecció de Can Fàbregas.

Esmenes a la modificació del Reglament del Consell de Patrimoni 45.50 Kb

Reglament Consell Patrimoni 1984 (vigent) 40.50 Kb

Proposta nou Reglament Consell Patrimoni 53.00 Kb

És per això que el grup Municipal de la CUP s’oposa a la modificació del dit reglament fins que les hipotètiques obres de trasllat de Can Fàbregas i de Queralt no s’hagin enllestit i quedi definitivament resolta la seva rehabilitació i integració en l’entorn renovat.

De totes maneres, per si, aprofitant en corró de la majoria simple, el govern tira endavant la modificació del reglament, la CUP ha presentat algunes esmenes a l’avantprojecte de modificació en el sentit que no es rebaixin les competències del Consell del Patrimoni.

No estem d’acord que passi a ser un òrgan només consultiu, sinó que ha de tenir un caràcter de Comissió Informativa Especial.

No estem d’acord que passi a ser considerat, com es pretén, un simple òrgan de participació sectorial, sinó que ha de tenir la naturalesa d’un òrgan municipal col·legiat.

Entenem que no s’ha de limitar a vetllar pels béns catalogats sinó també per qualsevol altre bé del patrimoni arquitectònic  i ambiental que tingui interès pugui ser inclòs en el catàleg.

Finalment, entenem que la proposta del govern de nomenar conservadors/es o tutors/es a discreció és inacceptable. Entenem que aquests càrrecs hi han de ser i que, per tant, han de ser nomenats obligatòriament.

Grup Municipal de la CUP

NOTÍCIES DE PREMSA:

• El Punt: Salvem Can Fàbregas de Mataró portarà als jutjats la decisió de traslladar la fàbrica per situar-hi El Corte Inglés

• Capgros.cat: La CUP s'integrarà al Consell del Patrimoni Arquitectònic