La CUP reclama que s'aclareixin les intervencions policials de principis d'agost a El Palau i a Rocafonda

Davant els darrers fets esdevinguts als barris del Palau i Rocafonda a inicis d’agost, on entre altres, s’han produït detencions, diverses intervencions dels Mossos d’Esquadra i de la Policia Local amb situacions de tensió al carrer, la CUP pregona per recuperar la convivència veïnal i la màxima transparència per aclarir uns fets que per ara es presenten contradictoris.

Hem detectat tot un seguit d’incongruències i relats dels fets que no quadren amb les versions emeses pels cossos policials i l'Ajuntament. La CUP exigeix urgentment que s’aclareixin els diversos episodis que s'han anat succeint des del dijous 2 d'agost per recuperar el clima de confiança. En aquest sentit, hem presentat un seguit de preguntes al govern per a ser respostes per escrit.

L’actual tensió social l’estan agitant i aprofitant sectors de l’extrema dreta espanyola així com altres sectors fanàtics, per dividir la població d’aquests barris. La temptació de la xenofòbia i el racisme, de la discriminació social, esperonades per grups polítics que busquen l'enfrontament i la divisió de la classe treballadora, és la vella i dramàtica doctrina que durant la història del segle XX va portar-nos als genocidis i a la barbàrie.

És necessari impulsar la solidaritat amb les persones més discriminades, potenciar pactes reals de convivència intercultural, en comptes de les polítiques predominants que solen buscar solucions repressives i criminalitzar, d'entrada, les comunitats estigmatitzades. La recerca del vot populista i la divisió de la classe treballadora és l'objectiu amagat de determinades opcions polítiques de dretes. La tasca de la CUP, així com de la població i altres entitats i organitzacions socials consisteix a unir els i les veïnes de la ciutat, com a classe treballadora que són, per poder assenyalar al sistema capitalista de dominació i explotació, com a principal culpable de la situació greu i difícil que viuen la gran majoria de persones i famílies mataronines.

L’actual crispació social exigeix i demostra que cal revisar les mesures aplicades fins al moment, sempre tenint present la situació conflictiva de marginació i exclusió social que es viu especialment alguns barris de la ciutat. Tanmateix no podem deixar de banda ni desmerèixer la tasca mediadora duta a terme des del Servei de Convivència de l’Ajuntament de Mataró i altres agents socials. Caldrà sumar esforços des de tots els àmbits, el policial també, per no malmetre i contradir la bona tasca feta. Calen polítiques, accions i protocols d'actuació emmarcats en la voluntat sincera de no-discriminació social i de prevenció, que també eradiquin el racisme institucional.

Finalment la CUP vol denunciar algunes acusacions i relats periodístics intoxicadors, que assenyalen a la CUP com a instigadora d’odi policial. La nostra tasca sempre anirà a favor de la convivència i l’emancipació nacional i de classe de tot el poble català.

Assemblea local de la CUP Mataró
Mataró, 9 d’agost de 2013

NOTÍCIES DE PREMSA:

• La Directa: Agents de la Policia Local irrompen a la mesquita del barri de Rocafonda de Mataró

• Llibertat.cat: La CUP preocupada per les intervencions policials en alguns barris de Mataró