La CUP reclama al govern que obri el procés participatiu de Can Fàbregas

La CUP ha fet un prec al govern municipal perquè l’Ajuntament de Mataró faci un procés participatiu per definir els usos del futur equipament públic de Can Fàbregas, Casa de la Cultura Popular, on es tingui en compte especialment la implicació i participació de les colles de les comparses de Les Santes i de l’Escola Municipal de Música.

El prec és el següent:

El Ple Municipal en sessió de 7 de març de 2013 va aprovar per unanimitat “Declarar d’interès social per a la ciutat de Mataró la reconstrucció del conjunt catalogat de Can Fàbregas i de Caralt per destinar-lo a equipament públic municipal”, concretament a la Casa de la Cultura Popular. Al mateix temps es van aprovar els instruments urbanístics necessaris per fer realitat aquesta declaració.

En la normativa urbanística aprovada també per unanimitat el calendari determina que entre els mesos de març i maig de 2013 es confeccionarà i aprovarà el Programa d’Usos de l’equipament del conjunt Fàbregas i de Caralt, per tot seguit –entre el juny i el desembre de 2013– redactar i tramitar el projecte d’obres de condicionament de l’equipament.

No ens consta que l’Ajuntament de Mataró estigui fent un procés participatiu per definir els usos del futur equipament de Can Fàbregas.

Des del Grup Municipal de la CUP entenem que per a la redacció del Pla d’Usos cal fer un procés participatiu obert. Considerem que les colles de les comparses i seguicis de Les Santes, Festa Major de Mataró, hi tenen molt a dir en la definició d’aquests usos. També pensem que els usos previstos són perfectament compatibles i s’enriquirien amb la seu central de l’Escola Municipal de Música de Mataró.

Atesos aquests motius el Grup Municipal de la CUP fa el següent:

PREC

1) Que l’Ajuntament de Mataró posi en marxa un procés participatiu obert per a la definició del Pla d’Usos del futur equipament públic de Can Fàbregas, Casa de la Cultura Popular, on es convidi especialment a participar-hi a les colles de les comparses i seguicis de Les Santes i a representants de l’Escola Municipal de Música de Mataró.

Xavier Safont-Tria i Ramon
Portaveu del Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Mataró