La CUP es desmarca de la festeta institucional del 'Dia del municipi'

En el Ple de l'Ajuntament de Mataró de dijous 8 de maig la CUP s'ha desmarcat de la Declaració Institucional d'adhesió a la celebració del "Dia del municipi", proposada pel PSC i assumida acríticament per la resta de partits del consistori.

El portaveu del grup municipal de la CUP, Xavier Safont-Tria, ha argumentat el nostre vot negatiu: "Això del dia del municipi és un muntatge de les associacions de
municipis promocionat per la Diputació de Barcelona, que és una de les
menjadores més grans d'aquest país. Anys enrere, durant el franquisme,
se'ns van intentar implantar el "Dia de la Província" i, per sort,
l'invent no els va rutllar. Amb la reforma de les institucions
franquistes van parir el dia del Municipi, sota la batuta del PSC, que
sempre ha fet servir els municipis en benefici dels interessos del seu
partit i no pas del conjunt del país.

Nosaltres no devem res a ningú i, per tant, no tenim pèls a la llengua per dir que no compartim aquestes festetes institucionals perquè les considerem totalment innecessàries. En aquest sentit, seria molt més profitós denunciar l'existència de les Diputacions provincials i la divisió territorial totalment partidista del nostre país. D'aquesta manera, potser començaríem a airejar els amiguismes, les xarxes clientelars i el tuf de corrupció que desprèn tot plegat.

Quant al contingut de la Declaració Institucional del Dia del Municipi,  que inicialment va proposar el PSC i a la qual s'hi han sumat acríticament la resta de partits, considerem que és inacceptable que després de 2 anys es continuï enganyant a la gent: l'Estatut reformat el 2006 va ser una estafa perquè no dota a Catalunya de la sobirania fiscal per garantir serveis socials bàsics.

Estem d'acord amb què els municipis han d'exigir subsidiarietat i un finançament més just, però per això mateix el primer que ens cal exigir és que Catalunya tingui sobirania fiscal, recaptant i gestionant sense interferències el 100% dels impostos.

Per tot plegat, votem NO a una proposta de declaració que és innecessària i enganyosa. Nosaltres no volem engrunes, volem el pa sencer, tant per Catalunya com per Mataró i, òbviament, això no serà possible sense un estat propi, vet aquí el nus de la qüestió."