Denunciem la censura i la imposició de símbols opressors

Diversos membres de la CUP de Mataró han donat suport a l'acció organitzada per Maulets en l'acte institucional d'hissada de la Senyera catalana a la plaça de Santa Anna de Mataró. Quan la Senyera ha començat a enlairar-se s'ha desplegat una pancarta on s'hi podia llegir "El PSC censura l'estelada" , fent referència a la requisa ordenada per l'Ajuntament dels cartells i els programes de les activitats de Sant Jordi del Casal de la Gent Gran del Parc, on hi apareixia una estelada i el mapa dels Països Catalans.

Des de la CUP considerem inacceptable la censura i les justificacions donades per Carme Esteban (PSC), regidora de Gent Gran, perquè coarten la llibertat d'expressió, l'autonomia de les entitats i atempten contra els símbols de la catalanitat.

Per tot plegat, aplaudim l'acció de denúncia duta a terme per Maulets perquè ha servit per posar en evidència el tarannà espanyolista dels membres del PSC.

En el proper Ple del mes de maig, la CUP demanarà explicacions al
govern municipal per la censura dels cartells del Casal de la Gent Gran
del Parc; per les declaracions de la Sra, Carme Esteban i pel fet que
en la inauguració del Cafè de Mar, on s'hi han instal·lat els Serveis
Territorials d'Educació, s'hi va penjar la bandera espanyola, la qual
cosa traeix la memòria d'un edifici històric de la Unió de Cooperadors. És el primer cop en democràcia que una bandera espanyola oneja en un edifici aixecat pels cooperadors.

Pel que fa a la senyera hissada avui a la Plaça de Santa Anna, la CUP ja va expressar la seva opinió en el Ple de l'Ajuntament del setembre del 2007, quan CiU va dur la proposta d'instal·lar un màstil amb una senyera de grans dimensions:

En Xavier Safont-Tria, portaveu del grup municipal de
Candidatura d'Unitat Popular, inicialment va anunciar l'abstenció a la proposta de CiU. No pas perquè no volguem que
la bandera catalana onegi a la pl. Sta. Anna, sinó perquè no entenem que aquesta proposta es fa com a conseqüència de les agressions que
rep la nostra nació. Pensem que el camí no és anar posant banderes catalanes. Davant d'aquestes
agressions i a fi de reforçar la nostra catalanitat, el que convé és
que es prenguin des del Govern iniciatives cap al sobiranisme, cap a la
creació d'un Govern fort que no depengui de l'Estat.

Com que tots els altres grups municipals (inclosos els espanyolistes) es van sumar a la proposta, finalment el vot de la CUP també va ser afirmatiu.

TAMBÉ EN PARLEN:

• Joan Calsapeu: Contra la censura