Defensem els drets dels diputats catalans electes: Unitat i solidaritat contra la vulneració dels drets democràtics

Manifestem la nostra indignació envers la decisió de la Mesa del Congrés dels Diputats de suspendre com a diputats els quatre presos polítics escollits a les eleccions espanyoles del passat 28 d’abril, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Josep Rull i Jordi Sànchez.

Aquesta decisió és una arbitrarietat i anomalia democràtica que confirma el tarannà antidemocràtic del govern del PSOE, que continua atrinxerat en la lògica repressiva del 155, junt amb Ciutadans i PP.

Considerem que la suspensió de càrrecs electes obre les portes a futures actuacions irregulars adreçades a alterar la voluntat democràtica majoritària expressada a les urnes pel poble de Catalunya.

Des de la CUP i davant la gravetat dels fets, ens comprometem a què el nou Ajuntament de Mataró se situï al costat de la democràcia i, conseqüentment, fem una crida a la mobilització unitària de les forces democràtiques per tal d’arraconar i denunciar els partits del 155;  per desbordar la repressió amb la defensa irrenunciable de tots els drets i les llibertats i per fer efectiu l’exercici del dret d’autodeterminació.

Assemblea de la CUP

Mataró, 24 de maig de 2019