A Mataró necessitem un pressupost municipal més social

La CUP presenta 40 al·legacions al pressupost de 2018 per la reactivació social i cultural de Mataró i qüestiona l’ordre de prioritats del govern del PSC.

La CUP de Mataró va votar en contra del projecte de pressupost municipal presentat pel PSC i aprovat inicialment el passat 22 de desembre perquè no dóna una resposta a la pèssima situació socioeconòmica i sociocultural de Mataró.
El pressupost municipal està condicionat pel Pla d’Ajust 2012-2022 i per la submissió a un deute abusiu, circumstàncies que dificulten molt el desplegament de qualsevol política social. Pensem que el pressupost de 2018 no resol el problema de l’emergència habitacional ni de l’increment dels preus de l’habitatge de compra i de lloguer. Tampoc es planteja cap acció significativa per abordar l’alta taxa d’atur que voreja el 16% i que arrossega unes xifres comparativament molt elevades i de caràcter estructural. També ens amoïna el descens de recursos dedicats a promoció econòmica, fet que coincideix amb un progressiu esllanguiment del petit i mitjà comerç dels diferents eixos comercials de la ciutat. Alhora veiem amb preocupació la demora en l’aplicació del Pla de Mobilitat i el dèficits històrics en equipaments bàsics i en oferta cultural.
Considerem greu que les prioritats del govern del PSC, per boca de l’alcalde David Bote, se centrin  en l’ampliació del Mataró Parc, en el Port de Mataró i en el trasllat gens transparent de la biblioteca popular.
Per aquestes raons, des de la CUP hem presentat un paquet de 40 al·legacions destinades a capgirar el model de ciutat excloent i dual vigent. En aquest sentit incidim en els àmbits següents:
- Aturar la sagnia de PUMSA i del deute.
- Més recursos per habitatge social.
- Aturar el trasllat de la biblioteca a Can Xammar i planificar la 4a biblioteca al triangle de Molins.
- Planificar infraestructures i equipaments bàsics: seu de l’EMMM, Auditori i estació de busos interurbans.
- Recuperació de solars i adequació de zones verdes i d’esbarjo.
- Abaratir el preu del Mataró Bus.
- Enllaçar carrils bicicleta i pacificar trànsit als carrers d’accés i sortida del Centre.
- Més recursos per a activitats culturals.
- Impuls de les polítiques de memòria històrica.
- Incrementar la partida del pressupost participatiu fins a un 5% el pressupost municipal.
- Accions concretes al front marítim (crear l’Escola del Mar al Port) i a les Cinc Sènies (banc de terres per a pagesos).
- Impuls del petit i mitjà comerç i de la taula de consum responsable.

Grup Municipal de la CUP
Mataró, 24 de gener de 2018