La CUP denuncia nous tancaments de línies públiques de P3 per al curs escolar 2016-2017

Per ara tenim coneixement de tancament de 9 línies a la comarca del Maresme.

Denunciem la privatització encoberta de l’educació que es veu accelerada en els darrers anys. A la comarca del Maresme ens trobem amb decisions unilaterals per part de Vicenç Garcia Caurín, director dels SSTT d’Ensenyament del Maresme-Vallès Oriental.

Els darrers mesos han començat a anunciar, des de SSTT d’Ensenyament de Maresme-Vallès Oriental, les línies de P3 que es tancaran al·legant la demografia. Al centre del debat només es parla de tancament de línies públiques i argumenten que cal respectar el convenis establerts amb entitats privades pel que fa a concerts educatius.

Tancament d’aules i escoles:
La CUP fa anys que fem pedagogia per a denunciar una anomalia única en tots els sistemes educatius del món; els concerts educatius. En aquests moments en què la natalitat descendeix i hi ha menys nombre de matrícules a P3 el departament d’Ensenyament aprofita per tancar línies de P3 de l’Escola Pública. Això, a la llarga, suposa el tancament de centres públics a favor del manteniment de centres de titularitat privada amb concert educatiu. La CUP denunciem aquesta pràctica encoberta de privatització del sistema educatiu.

Situació per al curs 2016-2017 al Maresme:
El Departament d’ensenyament no fa públiques les dades de les ofertes de cara als curs següent. Esperen al dia de l’inici de la preinscripció sense esperar la demanda de les famílies. Aquest fet posa de manifest que la voluntat de tancar públiques existeix com a criteri polític. Tanquen línies públiques en el moment de fer l’oferta de places i, per tant, no es pot conèixer la voluntat i aposta real de les famílies per l’escola pública vetant la possibilitat de preinscripció en aquells centres on la oferta de places ja ni tan sols es publica.
Les dades que tenim no són del tot completes. Entenem que l’educació és un pilar fonamental de la nostra societat i, per transparència, s’haurien de conèixer aquestes dades abans de la seva publicació.  La tasca de recerca de dades que hem fet des de la CUP del Marsesme - Barcelonès Nord és a través dels regidors i regidores que tenim a la comarca. Han hagut de demanar-les als Ajuntaments perquè SSTT sí que ha facilitat, de manera no oficial, als municipis.  Allà on no tenim regidors i regidores no hem pogut tenir accés a les dades.

Per ara tenim coneixement de tancament de 9 línies:
• 1 a Alella
• 1 a Arenys de Mar
• 1 a Argentona
• 3 línies a Mataró
• 1 a Sant Cebrià de Vallalta
• 1 a Premià de Mar.
• 1 a Dosrius

Tenim representació a 15 municipis d’una comarca que en té 30. A la pràctica això suposa que les dades a les quals hem tingut accés són només del 50% de la comarca i aquestes xifres poden ser molt més elevades.

Si hi ha baixa natalitat és el moment per reduir ràtios dels grups de l’escola pública que és on estan més massificats. Demanem que es comencin a aplicar criteris pedagògics i no econòmics en la configuració dels Mapes Escolars. Si aprofitem aquesta situació no hauríem d’eliminar aules ni plantilla docent. Estaríem augmentat la qualitat de l’escola pública sense ni tan sols arribar al percentatge de PIB en educació al qual el propi govern es va comprometre el 2009.

El Maresme, 8 febrer 2016

Reclamem el cessament de Vicenç Garcia Caurín, director dels SSTT d’Ensenyament del Maresme-Vallès Oriental