El govern de CiU trenca els compromisos acordats i clausura el Casal El Teler

Divendres matí, sense avís de cap mena, la brigada municipal tapiava la porta d’entrada al Casal Popular Independentista el Teler amb la “companyia” de la Policia Local disfressada d’antiavalots, i tallant el trànsit del Camí Ral acompanyats pels Mossos d’Esquadra.

Per què un desplegament tan violent des del govern? CiU ha trencat i ha incomplert els compromisos acordats, el passat dilluns, en una reunió entre els joves del Casal i l’Ajuntament. No s’ha tapiat només una porta, s’ha tapiat la boca de molts joves organitzats. Si a algú li quedava alguna esperança de diàleg sincer amb l’Ajuntament, la tapia ha trencat tota la confiança.

Cronologia dels fets:

• El govern signa un decret per desallotjar en 15 dies el Teler amb l’argument d’un risc d’esfondrament de la teulada malgrat no s’havia fet cap inspecció de l’estat real del local.

• Els joves d’El Teler, a través del regidor de la CUP, sol·liciten una reunió per trobar una solució al perill d’esfondrament.

• El dilluns 13 d’octubre es reuneix un representant del Teler acompanyat pel regidor de la CUP amb un tècnic i el director de PUMSA. La regidora d’Urbanisme es nega a participar en la reunió.

A la reunió s’acorden aquests compromisos:

o Durant un període de tres setmanes no es faran reunions ni activitats al Teler per prevenir qualsevol risc als seus usuaris.
o Durant aquestes setmanes els joves ocupes es posaran en contacte amb el propietari del local per intentar arreglar la teulada.
o Es ocupes es comprometen a obrir les portes d’El Teler per tal que els tècnics de l’Ajuntament puguin examinar l’estat de l’edifici.
o L’Ajuntament es compromet a “congelar” el decret de desallotjamenta a l’espera de l’informe tècnic de l’estat de l’edifici i de les negociacions entre els joves i el propietari.
o S’intercanvien telèfons i correus per mantenir un contacte directe davant de qualsevol novetat.

• Dimecres 15 d’octubre, tal com els joves s’havien compromès, obren el local als tècnics de l'Ajuntament per tal que puguin fer una inspecció del sostre.

• Sense cap més comunicació, el govern envia la Policia Local i la brigada municipal a tapiar la porta d’El Teler, incomplint així la solució dialogada i el seu compromís de i respectar una pròrroga de tres setmanes per intentar arreglar la teulada amb les màximes garanties de seguretat.

Feia temps que el govern maldava per clausurar l’espai alliberat El Teler. El casal autogestionat estava dinamitzat per l’organització de joves Arran i pels estudiants del SEPC, entre d’altres col·lectius. El dèficit estructural de la teulada denunciat pel govern és la realitat de molts edificis abandonats pels seus propietaris i en accelerada degradació per la seva inactivitat. Els joves ocupes estan disposats a arreglar la teulada, mantenir viva una casa de cós que el govern vol enderrocar.

L’excusa de la seguretat per tapiar El Teler és falsa: els joves complien escrupolosament el seu compromís de no fer ús del local ocupat.

Dilluns 20 d'octubre, a instàncies d ela CUP, hi ha hagut una nova reunió entre representants de l'administració i dels joves de El Teler per intentar trobar una solució al problema creat per l'incompliment dels acords per part de l'Ajuntament. Properament us informarem del resultat d'aquesta reunió.

> Galeria de fotos a Facebook

> Vídeo a Youtube