La CUP fa una crida a participar a la mobilització anitimonàrquica

La CUP Mataró ha valorat com un frau democràtic i un anacronisme històric l'entronització del nou rei d'Espanya Felip VI.

Juli Cuéllar ha explicat en roda de premsa que des de l'esquerra independenista atribuïm la substitució del monarca espanyol a la mobilització popular independentista a Catalunya i també a l'esgotament del règim de la Transició de l'any 1978. Són dos factors que han motivat un canvi de cares perquè tot continui sent igual.

La disjuntiva és regne d'Espanya o República Catalana independent. La nostra opció: República Catalana.

Des de la CUP fem una crida a la mobilització ciutadana i emplacem tothom a penjar banderes esetelades i símbols antimonàrquics als balcons.

Mobilitzacions:

Aquest dissbte la CUP farà parada i tindrà banderoles antimonàrquiques a disposició de tothom qui en vulgui. Ens trobareu dissabte 21 de juny al matí al mercat de l'Escorxador, al barri de El Palau.

Alhora, fem una crida ciutadana a participar a la manifestació unitària convocada a Barcelona aquest diumenge a 2/4 de 12 a la Plaça Universitat sota el lema 'Cap pacte, cap rei. El poble català decideix!'.

Moció rebutjada:

A nivell institucional, la CUP va presentar una moció d'urgència a l'Ajuntament de Mataró de rebuig a la monarquia espanyola, que els partits monàrquics van impedir que s'arribés a debatre.

Fora el retrat del rei de l'Ajuntament:

El regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria ha reclamat al govern de CiU que no pengi el retrat de Felip VI a la sala de Plens de l'Ajuntament de Mataró perquè considerem que és un insult i una vergonya que aquest personatge sigui present a la nostra institució.