Concorreguda inauguració de la nova seu de la CUP Mataró

Dissabte 10 d'abril una norantena de persones han participat en la inauguració de la nova seu de la CUP Mataró, al local de la Muralla de la Presó, 9 baix, just davant del Pati del Cafè Nou.

Galeria de fotos a Facebook: per veure-la clica aquí.

Juli Cuéllar ha fet de mestre de cerimònies i ha explicat que amb aquesta nova seu s'obre una nova etapa engrescadora per a les companyes i companys de la CUP.

L'arquitecte i artista Agàpit Borràs ha fet una obra a mida per al nou local, i ens n'ha expllicat el significat en clau de col·lectivitat, l'ou de la creativitat i el cercle de la força, tot plegat en un mosaic blau.

També ha tingut unes paraules l'Aureli Masafrets, que ha agraït la col·laboració de la CUP en la recuperació del Pati del Cafè Nou per a la ciutat.

Tres amics han penjat un record de tres companys que ens han deixat abans d'enllestir la lluita, i que volem tenir ben presents en el dia a dia. L'Agustí Barrera ha penjat el retrat d'en Fèlix Cucurull, que va donar nom al local d'on venim. En Jordi Pagès, company de CODESEMA, ha penjat el retrat d'en Pere Boix, lluitador infatigable de mil batalles, que va estar vinculat a la CUP Mataró des de bon començament. I en Joël Canal, fill d'en Jordi Canal, ha penjat el retrat del nostre company imprescindible i insubstituible.

Tot seguit, en Joan Jubany ha recordat que en Jordi Canal sempre procurava que hi hagués xampany al nostre local, perquè cal estar preparats per brindar en el moment més inesperat. Així ho hem fet, hem brindat pels companys absents i per augurar un futur ple de lluites i d'èxits que de ben segur es gestaran en aquest nou espai.

El parlament d'en Juli Cuéllar ha estat el següent:

Els esdeveniments nous passen en espais nous, i no en els antics.

Potser, per això, avui inaugurem  la nova seu social de la CUP a Mataró, que no és només un espai de reunió sinó que volem que sigui un espai destinat al debat i a l’acció política, obert a tots els col·lectius i sensibilitats de l’esquerra i de l’independentisme de la ciutat i de la comarca.

El 2003, el primer nucli de la CUP ens reuníem al Casal Fèlix Cucurull del carrer Nou i compartíem l’espai amb l’organització de joves Maulets. Més endavant, el 2004, el casal es va traslladar al carrer d’Amàlia, que durant 10 anys ha estat una infraestructura bàsica per a l’esquerra independentista.

Al casal Fèlix Cucurull n’hem vist de  verdes i de madures. El cantó fosc: els atacs feixistes perpetrats amb total impunitat. El cantó esperançador:  les eleccions municipals de 2007 i les 2011, que ens van donar representació a l’Ajuntament de Mataró.

Hem seguit l’exemple dels nostres companys de l’Atzucac i, per això, la nostra acció política ha estat cuinada a foc lent. Hem hagut d’aprendre a fer les coses per nosaltres mateixos, sense esperar res a canvi i sense renunciar mai als nostres principis.

No hem estat mai una franquícia política. Ans al contrari, hem treballat per desenvolupar una cultura política fonamentada en la coherència i en la participació. Aquests són els nostres principals ingredients.

Vivim un moment polític molt interessant i contradictori. El vell ordre polític, social i ecològic fa aigües però encara no ha mort i, mentrestant, el nou país no acaba de néixer. Ara més que mai, ens manifestem fidels a la utopia.

Ells ens diuen que NO i nosaltres diem que SÍ que es pot.

Ara mateix, el nostre repte més immediat és donar la veu al poble perquè pugui votar i decidir, mitjançant un referèndum que s’ha de fer sí o sí!

En aquest camí, nosaltres diem Sí al referèndum,  Sí a la independència i Sí als Països Catalans!

A Mataró, això ho traduïm de la manera següent: unitat de totes les lluites per impulsar un procés constituent  que defineixi  un model de ciutat i de país més lliure, just i solidari, que tingui en compte els drets socials, laborals i de gènere, així com també el respecte pels ecosistemes que ens donen vida.

El local de la CUP es troba simptomàticament ubicat davant per davant del pati del Cafè Nou, que acaba de ser rehabilitat i que ens remet als ideals del cooperativisme obrer del quals ens en sentim hereus. Pensem que, això, és un bon auguri.

Dins del nou local hem d’agrair la tasca creativa realitzada per l’Agàpit Borràs, que amb aquesta obra artística ens farà l’estada més agradable.

Volem que aquest nou espai recordi la figura de Fèlix Cucurull, historiador i incansable lluitador independentista de la comarca, que va donar nom al casal d’on venim; i dels imprescindibles i estimats companys Pere Boix i Jordi Canal.

Finalment, volem traslladar la nostra salutació i benvinguda a les persones dels diferents col·lectius afins que ens acompanyeu.

> Galeria de fotos al Facebook (aquí)