A la tercera va la vençuda: l'Ajuntament pagarà els tributs a l'Agència Catalana enlloc de l'espanyola

El Ple Municipal del 3 d'abril de 2014 ha aprovat la proposta de resolució presentada, a instàncies de l'ANC, per tal que l'Ajuntament de Mataró declari i/o pagui els tributs que tinguin amb destinació la Hisenda espanyola mitjançant l'Agència Tributària Catalana.

La moció ha estat aprovada amb els vots favorables de CUP, ICV i CiU, l'abstenció del PSC i els vots en contra de PP i PxC. La CUP ja havia presentat mocions similars, totes dues rebutjades, l'octubre del 2008 (amb els vots en contra de PSC, ICV, ERC i PP) i el febrer del 2012 (amb els vots en contra de PSC, PP i PxC).

La CUP va argumentar que la pressió fiscal que suportem els catalans és molt elevada en relació als serveis que rebem i és per això del tot necessari dotar-nos d'una estructura que gestioni, recapti, liquidi i inspeccioni els nostress impostos des del principi de la bona gestió i l'interès comú.

Des de la CUP vetllarem que es faci realitat aquest acord del Ple de l'Ajuntament de Mataró.

El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria va advertir al govern de CiU que des de la Generalitat no es limitin a una campanya d'aparador, tal com està succeint fins ara, ja que els diners dels nostres impostos acaben anant a les arques de Madrid.

Durant el debat al Ple, Safont-Tria va respondre al discurs de la por atiat per la dreta espanyolista tot dient que 'no pateixin, perquè les relacions amb l'Estat espanyol es mantindran després de la independència, però seran en l'àmbit internacional'.