La CUP deixa en evidència el tracte de favor de CiU-Abertis en el peatge de l'autopista Maresme

El Ple Municipal ha aprovat per unanimitat una moció de la CUP on l'Ajuntament de Mataró s'oposa a qualsevol perllongament de l'actual concessió a Abertis de la gestió del peatge de la C-32, que acaba l'any 2021. Per la seva banda, CiU havia presentat una esmena a la totalitat, que ha estat rebutjada pel Ple, on desapareixia la l'oposició a l'allargament de la concessió a l'empresa privada.

Per qüestions formals, primer s'ha debatut l'esmena a la totalitat de CiU. El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria ha titllat de 'estafa política' l'esmena de CiU: han copiat el text de la moció original de la CUP i n'han eliminat l'oposició al perllongament de la concessió de l'explotació del peatge a l'empresa privada Abertis. A més, els convergents parlen només de 'voluntat d’alliberar de peatges per els residents de la comarca la C-32, a partir del 2021'. Safont-Tria ha denunciat que aquestes mesures 'només per a residents' només s'plicarien a qui té Teletac, obligarien els conductors a passar per 'La Caixa', i permetrien l'allargament de la concessió a Abertis. L'alcalde Joan Mora (CiU) ha intentat justificar-se afirmant que pretenien 'millorar' la proposta de la CUP, però l'esmena ha estat derrotada en la votació per 18 dels 26 regidors presents al Ple.

La proposta de la CUP ha estat aprovada per unanimitat amb el vot favorable de tots els grups municipals amb representació a l'Ajuntament.

Safont-Tria ha advertit CiU que no jugui a la Puta i la Ramoneta, que sigui coherent amb el que ha votat al Ple de Mataró, i que també ho defensi a nivell comarcal.

Els acords aprovats pel Ple de l'Ajuntament de Mataró són:

1. L'Ajuntament de Mataró fa pública la seva oposició a qualsevol perllongament de l'actual concessió a Abertis de la gestió de la C-32 que acaba el 2021, entenent que és fonamental per tal de fer possible una nova planificació que superi l'actual dualitat de la xarxa viària que durant tantes dècades ha suposat greus perjudicis a la mobilitat amb greus efectes ambientals i econòmics.

2. L'Ajuntament de Mataró opta per la potenciació decidida del transport públic (autobús i ferrocarril) i impulsarà un Pla de Mobilitat Comarcal que impliqui  la reconversió de la C-32 i l'actual N-II amb intervencions que desenvolupin  un  transport col·lectiu competitiu amb el vehicle privat. 

3. L'Ajuntament de Mataró potenciarà la participació ciutadana en els organismes de planificació locals, comarcals i nacionals per tal d'obtenir el consens ciutadà i polític necessari per concretar projectes de tanta transcendència per al futur de la ciutat i de la comarca.

4. L'Ajuntament de Mataró instarà la Generalitat , el Consell Comarcal i el Govern de l'Estat per d’accelerar les actuacions proposades en aquesta Declaració.