La bicicletada contra l'especulació repassa les barbaritats del PAUM

Una seixantena de persones han recorregut sobre rodes la ciutat i membres d'entitats que formem la "Xarxa per un Mataró habitable - Aturem el PAUM" han explicat els plans urbanístics del govern municipal i les alternatives que proposem.

A la plaça de l'Ajuntament, membres de CSA La Drogueria exposen el projecte municipal de destrucció de l'illa de "Can Cruzate", bressol de la ciutat de Mataró.

La bicicletada arrenca i es planta a la Llar Cabanellas, on en Miquel Torner, del col·lectiu Salvem Cabanellas, explica que on el govern municipal hi vol aixecar pisos és un espai que el seu propietari va deixar escrit en el seu testament que havia de destinar-se "als pobres" de Mataró.

A la carretera de Cirera, en Joan Jubany de la CUP planteja que el govern vol requalificar com a urbanitzable residencial un dels quatre sectors que queden sobre l'autopista (variant C-32). Jubany critica la construcció de pisos en zones deslocalitzades del nucli urbà, ja que impliquen un model de mobilitat obligada a qui hi vagi a viure: més contaminació, més consum d'energia, més accidents, col·lapse absolut de comunicacions per carretera, en definitiva, un model insostenible. L'alternativa que proposem és una requalificació "a la inversa", o sigui que els sectors Turons D i E continuin sent zones forestals i s'integrin als espais protegits de la Serra de Marina.

Al Turó de Cerdanyola els companys de Terra Verda expliquen que ja han aturat diversos intents d'urbanitzar els garrofers amb xalets d'alt estànding. El govern pretén edificar part del turó i els garrofers, i la proposta alternativa és, igual que en el cas dels Turons, requalificació "a la inversa" per a mantenir la zona com a forestal i integrar-la al parc del Mont-Negre Corredor.

A la plaça de Ca l'Ymbern, les companyes i companys de Debats per una Política Alternativa exposen que el PAUM preveu aixecar pisos en tres illes complertes que fins ara eren fàbriques. El fet que hi hagi dos edificis catalogats permetrà que com a mínim se'n conservin les façanes.

La bicicletada ha continuat fins a la Laia l'Arquera, on s'ha pogut veure com es destrueixen els camps de conreu de El Rengle per construïr-hi el Tecnocampus, que es vol pagar tot requalificant terrenys per a deixar que les immobiliàries facin pisos en espais que havien de ser terciari.

Per acabar, els companys del Musaik han expicat l'aberració urbana que suposa aixecar quatre gratacels entre el Cafè de Mar i l'estació de la Renfe.

Mataró, 25 de gener de 2005
Oficina de Premsa CUP Mataró

NOTÍCIES DE PREMSA

capgros.com: Una seixantena de persones participa a la bicicletada contra l'especulació [24-01-2005]