Crisi del tripartit mataroní: exigim transparència

Davant la dimissió del director de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM), càrrec de confiança nomenat pel govern tripartit de Mataró, i davant la crisi de govern que aquest fet està suposant, la CUP de Mataró vol fer les següents consideracions:

A Mataró ens trobem amb un “ens” que s’autoanomena “govern” però aquesta crisi és un exemple més que no existeix la transversalitat i que es tracta d’un govern de capelletes que la única cosa que ha fet és repartir-se el pastís dels recursos públic de la nostra ciutat. Cada soci del tripartit gestiona la seva parcel·leta i funcionen com tres governs paral·lels, com tres reis de taifes. En la legislatura anterior es van destinar molts diners i recursos públics a fer estudis i a posar en marxa mecanismes de funcionament transversal de l’Ajuntament, que se’ns va vendre com el sistema de treball ideal per a la institució. Què se n’ha fet de tots aquests esforços? Com és que hem arribat a l’actual situació de regnes de taifes?

Pel que fa a la dimissió del sr. Jaume Llansó, ens qüestionem com pot ser que un càrrec de confiança designat pel mateix regidor tingui la necessitat d’aflorar totes les irregularitats que denuncia en la seva carta de dimissió. Ens preocupen especialment les pressions denunciades a les treballadores i treballadors de l’Ajuntament, que haurien d’estar al marge de les trifulques polítiques dels governants de torn. Considerem intolerable que amb diners públics pugui estar passant tot això que denuncia l’exdirector de l’IMPEM.

Com a ciutadanes i ciutadans, exigim la necessitat d’aclarir tot l’afer, i reclamem transparència no només en aquest cas sinó en tot el que faci referència a ús de recursos de totes les mataronines i mataronins en mans d’interessos partidistes. El cas que ha fet esclatar l’actual crisi de govern no és una excepció. Com pot ser que, per exemple, una empresa pública com és PUMSA (de la qual totes les ciutadanes i ciutadans som “accionistes”) tingui un funcionament tan opac i no passi comptes amb els seus propietaris (les mataronines i mataronins)?

Per acabar, la CUP lamenta que la situació generada pel govern tripartit erosioni la poca confiança de les ciutadanes i ciutadans en les institucions que teòricament diuen que ens representen.

Ens mantenim a l’expectativa, ja que aquesta crisi del triparit tot just acaba de desencadenar-se.

Mataró, 5 d'abril de 2005
Oficina de Premsa CUP Mataró

NOTÍCIES DE PREMSA

capgros.com: La CUP exigeix aclariments i transparència al govern en l'afer Llansó [05-04-2005]