Una assemblea oberta defineix les línies de treball de la CUP de Mataró

A l'assemblea s'ha presentat la memòria anual 2004, s'han exposat els actuals àmbits d'actuació i s'han traçat les línies de treball futur de la Candidatura d'Unitat Popular de Mataró.

Una vintena persones, entre membres i simpatitzants, varen participar a l’Assemblea Oberta convocada per la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Mataró al Casal Fèlix Cucurull. Després de repassar la memòria de les activitats realitzades durant el 2004, es van exposar les línies d’actuació actuals de la CUP, que se centren en la participació en la Xarxa d’Entitats per un Mataró Habitable, la Plataforma Salvem Cabanellas i en la denúncia del model de participació ciutadana de l’Ajuntament.

Les intervencions ratificaren la inutilitat de la presència de les entitats ciutadanes en els consells, qualificats com a “forn crematori”, però alhora es considerà necessari no perdre’n el fil, atès que gran part de la informació sobre les temes candents s’obté a través d’aquests canals.

Es va fer una diagnosi de les polítiques del tripartit (PSC-ICV-ERC) que, tant a Catalunya com a Mataró, governen amb un afany de poder i protagonisme mediàtic que no té res d’esquerres ni de catalanista. Allí on governa el tripartit les polítiques es fan d’esquenes a les necessitats de les classes populars i estan creant un model de ciutats calcat a la Barcelona del Fòrum, que crea barris de disseny inconnexes i oblida els barris populars, deixant que es degradin i s’ensorrin. Es van apuntar les operacions especulatives que a Mataró que caminen en aquesta direcció: el Rengle, les 4 torres del Cafè de Mar, la Ronda Barceló, el Camp de  futbol i el palau Mora. També es va esmentar la necessitat de donar resposta a l’arribada de El Corte Inglés al centre de Mataró, que suposa una claudicació del govern als interessos privats, que imposarà una oferta laboral basada en la precarietat i un model d’oci consumista desarrelat alhora que repercutirà negativament en la mobilitat dels carrers del Centre.

En el torn obert, tothom va coincidir en què les institucions no són l’objectiu final, però que són un mecanisme necessari per obtenir informació i crear contradiccions als partits i sectors socials que defensen el sistema. En aquest punt es remarcà la importància de la mobilització popular unitària i la necessitat d’aprofundir el debat ideològic per oferir alternatives de transformació social que reforcin la idea que “això es pot canviar”, que des de Mataró tenim la capacitat de fer canvis reals i d’experimentar altres models de relacions socials, humanes i culturals.

Finalment, es va remarcar que en el pròxim curs, la CUP, a més d’incidir en temes globals, com la campanya a favor de l’Autodeterminació que donarà resposta a la proposta de reforma de l’Estatut, es treballarà en 4 àmbits temàtics oberts a la col·laboració i la participació de tota la ciutadania: 1. Urbanisme i mobilitat, 2. Equipaments Culturals, 3. Medi Ambient i 4. Nova Ciutadania.

Mataró, 12 de maig de 2005
Oficina de premsa CUP Mataró