Un centenar de persones a l'assemblea oberta per garantir el 9N

Un centenar de persones ha debatut sobre nou escenari del 9N en una assemblea oberta convocada per la CUP Mataró dimarts 14 d’octubre davant l’Ajuntament.

Dimarts 14 d’octubre, a davant de l’ajuntament de Mataró, la CUP va organitzar una assemblea informativa i oberta a la participació de la ciutadania per garantir la celebració de la consulta del 9N. L’assemblea va durar una hora, va aixecar força expectativa entre els vianants i va comptar amb la participació d’un centenar de persones.

La CUP va informar de les negociacions entre els partits pro-consulta, la majoria dels quals han pecat d’un excés de tacticisme. Es va manifestar que el problema no és tant legal com de manca de voluntat política. Respecte a la nova proposta presentada pel govern d’Artur Mas, la CUP va explicitar una llista d’onze punts de mínims perquè sigui creïble i possible el manteniment del 9N, entre els quals destaca el desacatament de les prohibicions de l’Estat espanyol, una condició essencial perquè hi hagi urnes i perquè el poble pugui expressar-se. Finalment, la CUP també va refusar el plantejament d’eleccions plebiscitàries amb una llista única i va remarcar el valor prioritari de la consulta, el resultat de la qual haurà de ser políticament vinculant.

En el torn obert d’intervencions es va  destacar la necessitat de no recular més, de recuperar la unitat política pel 9N, de no deixar la consulta del 9N en mans de CiU i de recuperar el protagonisme del poble. També es va plantejar la consulta del 9N no tant com a un acte definitiu sinó com a una acumulació de forces determinant perquè es proclami  la independència i s’iniciï un procés constituent.

Finalment, es va acordar que l’assemblea oberta es repetirà dimarts 21 d’octubre a les 20h a davant de l’Ajuntament i també que es farà un emplaçament a les entitats del Pacte Mataroní pel Dret de Decidir perquè s’impulsi una Taula Ciutadana, com a espai de participació amb la finalitat de garantir la celebració del 9N.

> Galeria de fotos a Facebook

NOTÍCIES DE PREMSA:

Mataró Ràdio: Una setantena de persones participen a l'assemblea de la CUP per garantir el 9-N