Safont-Tria 'els delinquents més perillosos estan dins els partits polítics i la banca'

El Ple Municipal de Mataró ha debatut una moció del PP on es demanava més policia al carrer. El regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria s'ha qüestionat per què ho demanen si 'el majors xoriços' estan dins els partits polítics i la banca'.

Safont-Tria ha repassat els polítics imputats actualment per casos de corrupció:
PP: 358 representants  imputats però sense cap ingrés a la presó.( Camps, Matas)
PSOE: 261
CiU: 31
PSC: 34
PxC: 1

Indults als banquers com el senyor Rato, Alfredo Sáenz conseller delegat del Banco Santander Madrid, o l’indult a un ex alt càrrec d'Unió, indulta als 2 oficials condemnats en el cas del Yak-42, el Cas Gurtel, Cas Palau, cas ITV, Cas Pallerols, Cas Treball, Cas Mercuri, cas Pretoria, cas Palma arena, cas Nóos... La casa reial amb 6 persones imputades (Urdangarín i tot el que arrosega), recol·locació d'ex-ministres en multinacionals... El senyor Millet encara no ha vist com és una cel·la ni durant 1h.

Safont-Tria ha assegurat que si féssim net per dalt de ben segur les coses al carrer anirien millor, tindríem més recursos, més transparència i una sensació de seguretat més gran.

De cotxes robats a la ciutat de Mataró n’hi ha hagut tota la vida: abans s’assenyalava als anomenats 'quillos' i ara els promotors de la moció volen assenyalar amb el dit als immigrants. Quina és la diferència entre ara i abans?

Aquesta no és la pregunta, a reflexionat Safont-Tria: 'Jo em preguntaria en què coincideixen?: situació social marginal i clarament desfavorable i sense recursos econòmics i familiars'

Més policia nacional espanyola?, s'ha preguntat el regidor de la CUP. 'La policia nacional són forces d’ocupació i el que haurien de fer és agafar-se vacances indefinides i abandonar el nostre territor'.

La portaveu de PxC Mònica Lora ha demanat al regidor de la CUP que li digués el nom d'alguna persona de PxC imputada. …i Safont-Tria li ha donat el nom: Sandra Roig, de Castellar del Vallès, imputada pel Cas Mercuri. El 2010 PxC va anunciar que Sandra Roig seria la candidata ultradretana a l’alcaldia de Castellar, finalment no va anar a les llistes.

La moció l'han aprovat amb els vots a favor de PP, PxC, CiU i PSC.