Resposta solidària amb els bombers de Mataró

Unes 250 persones han participat en la concentració unitària en solidaritat amb els bombers de Mataró. La convocatòria ha donat resposta a la campanya d’assetjament dirigida per grupuscles de la dreta xenòfoba i espanyolista que pretenen coaccionar i restringir la llibertat d’expressió del cos de bombers de la ciutat per tal d’obligar-los a retirar la bandera estelada, que fa temps varen penjar dalt de l’antena de l’edifici del parc de bombers de la Via Sèrgia 95.

S’ha desplegat una pancarta unitària amb el lema “Solidaritat amb els bombers, Llibertat d’expressió” i les persones assistents han cridat consignes contra el feixisme, per la solidaritat amb els bombers, contra les retallades i a favor de la independència. La concentració s’ha desenvolupat sense cap incident i s’ha clos amb el cant de Els Segadors.

Xavier Safont-Tria (regidor de la CUP) ha recordat que els bombers són un col·lectiu en lluita contra les retallades de drets laborals que afecten al sector públic i, específicament, als bombers, i que com a col·lectiu en lluita també han fet seva la lluita per la llibertat del nostre país penjant la bandera estelada. Ha reclamat respecte per la llibertat d’expressió dels bombers i la il·legalització de les formacions feixistes que a Mataró, igual que varen fer durant la Diada de l’Onze de Setembre a la seu de la Generalitat a Madrid, provoquen situacions de crispació amb les quals volen aturar el procés massiu, democràtic i pacífic del poble català cap a la independència.

En paral·lel, la convocatòria d’avui ha tingut un gran ressò a les xarxes socials a través de l’etiqueta #JoambBombersMataró

NOTÍCIES DE PREMSA:

Divendres 20 setembre

[Mataró Ràdio] Més d'un centenar de persones donen suport a la bandera independentista dels Bombers

[ACN] Unes 150 persones es concentren al Parc de Bombers de Mataró en defensa de l'estelada que hi oneja

[La Vanguardia] Unes 150 persones es concentren al Parc de Bombers de Mataró en defensa de l'estelada que hi oneja

[Diálogo Libre] Convocan una manifestación contra la 'estelada' de los bomberos de Mataró

Dissabte 21 setembre

[Mataró Ràdio] Gairebé 50 persones contra l'estelada al Parc de Bombers en un ambient de tensió

[Capgròs] Tensió i empentes en la concentració contra l'estelada del Parc de Bombers

[El Punt] “Fora el drap separatista”

[El Punt] ERC s'afegeix a la manifestació de suport als bombers de Mataró

[ACN] Tensió i empentes en la concentració contra l'estelada que oneja al Parc de Bombers de Mataró

[Europa Press] 20 personas se manifiestan contra una 'estelada' en el parque de bomberos de Mataró

[324.cat] Tensió i empentes en la concentració contra l'estelada que oneja al Parc de Bombers de Mataró

[La Vanguardia] 20 personas se manifiestan contra una 'estelada' en el parque de bomberos de Mataró

[La Vanguardia] Tensión y empujones en la concentración contra la estelada del Parque de Bomberos de Mataró

[El Mundo] Tensa concentración contra la 'estelada' en Mataró

[La Sexta] Un grupo de vecinos de Mataró provoca altercados por una bandera independentista

[VilaWeb] Un vídeo mostra completa la manifestació ultra de Mataró

[Directe.cat] Insults i fatxendaria contra els bombers de Mataró

[Llibertat.cat] Una 250 persones es concentren a Mataró en suport als bombers

[e-Notícies] '¡Fuera el trapo separatista!'

[Alerta Digital] Patriotas catalanes logran que el “trapo separatista” sea retirado del Parque de Bomberos de Mataró

[Antifa.ca] Elementos violentos de la extrema derecha española intentan atacar a los bomberos de Mataro

Diumenge 22 setembre

[ABC] Protesta en Mataró contra una «estelada» en el parque de Bomberos

[Directa] El portaveu de Ciutadans a Mataró, la cara visible de la concentració contra l'estelada al parc de bombers

[racocatala.cat] Ens hem de preocupar seriosament per les possibles agressions a independentistes?