Prou privilegis i tractes de favor

La CUP considera un despropòsit que l'IMPEM promocioni la ciutat donant suport a empreses privades dedicades a l'ensenyament del castellà

Els mitjans de comunicació locals han informat que l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), dirigit per la regidora Alícia Romero i de la mà de l'assessor Josep Maria Rius, ha decidit donar suport a l'escola privada d'idiomes British American Institute (BAI), que promourà un campus d'estiu amb joves estrangers que volen aprendre castellà a Mataró. Segons la versió de l'IMPEM, la intenció és projectar la ciutat a través de la docència de la llengua castellana.
Davant d'aquesta decisió política, presa pel govern municipal de Mataró, la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) vol fer les següents observacions:

1.- És molt preocupant que un organisme públic, amb recursos públics, doni suport a una iniciativa privada que margina la llengua catalana i contribueix a reforçar l'espanyolització de la nostra ciutat.

2.- Considerem que el respecte i la difusió del coneixement de la diversitat lingüística i  l'impuls de l'aprenentatge de llengües properes (portuguès, italià, occità o francès), de llengües que es parlen als nostres carrers (amazic o xinès) i de llengües neutres, com l'esperanto, representaria un atractiu indiscutible per donar a conèixer Mataró i servir a les necessitats de la seva ciutadania.

3.- Entenem que a Mataró és prioritari millorar i invertir en l'oferta pública d'ensenyament i aprenentatge d'idiomes. Per tant, considerem poc transparent i errònia la decisió de donar suport a una empresa privada que fa negoci amb la docència de la llengua castellana.

4.- Tot plegat posa en evidència la manca de sensibilitat catalanista i d'esquerres de les formacions polítiques que integren l'actual govern municipal de Mataró.

Oficina de Premsa

CUP Mataró