Profitosa jornada de debats a la primera Trobada per la Unitat Popular de Mataró

La comissió organitzadora valora molt positivament la primera Trobada per la Unitat Popular de Mataró que s’ha realitzat aquest diumenge 6 d’abril a Les Esmandies, casal de barri, amb la participació de més de cent persones vinculades a moviments socials i lluites populars de la nostra ciutat.

Aquest diumenge hem celebrat la primera Trobada per la Unitat Popular (TUP) de Mataró, una iniciativa que vol obrir un espai ampli de debat entre les diferents lluites socials i propostes alternatives de la nostra ciutat. La trobada respon a la necessitat de crear espais deliberatius compartits entre col·lectius i individus per reflexionar i debatre conjuntament.

La jornada ha començat amb un esmorzar de benvinguda i tot seguit hem fet dos torns de quatre debats simultanis que han durat fins al migdia. La gent que ha participat de la trobada ha pogut debatre entorn a taules sobre sanitat, educació i llengua, pobresa i exclusió social, economia social i cooperativisme, mobilitat i sosteniblitat, feminisme, municipalització dels serveis públics i el procés cap a la independència. De manera participativa s’ha treballat sobre un guió de diagnosi de la situació actual, objectius per avançar en el desenvolupament d’alternatives i propostes d’accions necessàries per assolir-los. També s’han detectat i compartit problemàtiques i potencialitats així com necessitats i reptes comuns en les lluites d’àmbits específics.

La jornada ha comptat amb més de cent participants, fet que valorem molt positivament, sobretot perquè hem aconseguit un dels objectius de la trobada: obrir un espai de deliberació conjunta entre gent que participa de diferents col·lectius i moviments socials. Hem pogut comptar amb la presència de persones vinculades a la Coordinadora en Defensa de la Santitat Pública, la Plataforma Preservem el Maresme, Mataró Sense Fils, Can Fugarolas, la Cooperativa Ariet del Cafè de Mar, Súmate, professionals i  sindicats  d’ensenyament, familiars d’alumnes d’escoles públiques, persones del col·lectiu de “sense papers”, afectats per l’estafa de les preferents, moviment veïnal, l’ANC… entre d’altres.

Al migdia hem fet un dinar popular a l’era de Les Esmandies.

Havent dinat hi ha hagut la presentació de la proposta del Multireferèndum, una iniciativa que s’està portant a terme des de diverses associacions i organitzacions catalanes per debatre i decidir sobre qüestions bloquejades en les institucions polítiques.

Tot seguit hem compartit les conclusions dels debats del matí i hem continuat amb un debat entorn la construcció de la Unitat Popular davant els reptes que ens planteja la situació de crisi global i emergència social i nacional.

El debat ha estat intens i fructuós, i el procés sobiranista ha tingut un paper rellevant com a context convulsiu i d’oportunitats pel canvi. S’ha vist la necessitat de treballar en aquest procés democratitzador de la nostra societat per sumar la lluita pels drets i la justicia social amb la lluita per l’alliberament nacional. En funció dels escenaris possibles, les properes eleccions municipals podrien tenir un paper clau en aquest procés cap a la independència. També s’ha apuntat que cal treballar per oferir una candidatura amb un programa rupturista que porti la veu i la força dels moviments socials de la ciutat i les seves reivindicacions a les institucions.

La síntesi dels debats i les conclusions de la Trobada seran compartides ben aviat a través del web (www.trobadaupmataro.org).

Aquesta TUP convida a ser punt de partida per continuar treballant de manera transversal cada lluita sectorial així com seguir teixint un marc comú de relació. Impulsada per la CUP i organitzada per una comissió externa a l’organització, la idea que tenim les promotores d’aquesta iniciativa és que aquest tipus d’experiències es repeteixi a la nostra ciutat i cada vegada més persones de diversa procedència se’l puguin sentir seu, puguin veure la necessitat de treballar per la Unitat Popular, i entre totes confiem i configurem espais com aquest on debatre estratègies comunes cap al canvi i la transformació social.

Comissió organitzadora de la Trobada per la Unitat Popular de Mataró
Mataró, 7 d’abril de 2014

Galeria de fotos de la tup a Facebook: clica aquí.

Recull fotogràfic al web de la Trobada: clica aquí.