Posicionament de la CUP davant l’atac a la seu del PP a Mataró

Dimecres 1 de maig de 2013 uns desconeguts van trencar els vidres de la seu del PP de Mataró. L’endemà, la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró va aprovar, amb l’abstenció de la CUP, una declaració institucional de condemna dels fets afirmant que són la mostra d’una actitud “feixista, intransigent i antidemocràtica”.

Davant d’aquests fets i per tal d’aclarir el posicionament de l’assemblea de la CUP,  manifestem el següent:

1.- La CUP rebutja l'ús de la violència en el nostre context històric i social. Tenint en compte les perspectives de canvi social i polític del moment actual, considerem que les formes de lluita més favorables als interessos de les classes populars passen per la mobilització de masses, la via pacífica, la democràcia real i, si cal, la desobediència civil.

2.- Lamentem l'atac a la seu del PP de Mataró. No obstant això, considerem que aquest acte pot atribuir-se a la ràbia, la frustració i l'animadversió que desperta entre la població aquest partit, hereu ideològic del feixisme espanyol. Recordem que el PP s'ha dedicat a titllar de nazis i terroristes a la PAH, a l'independentisme català i fins i tot al propi President de la Generalitat de Catalunya. Per tant, no és estrany que qui sembra vents (atur, corrupció, desnonaments, reforma laboral, retallades socials, xenofòbia, atacs al català, espanyolisme, etc.) reculli tempestats.

3.- No ens correspon fer de jutges ni volem quedar-nos en l'anècdota d’un vidre trencat, ni refugiar-nos en les condemnes victimistes i estèrils. En aquest sentit, volem remarcar que no totes les formes de violència són objecte del mateix tracte i que massa sovint la violència dels qui porten placa o vesteixen corbata passa desapercebuda i queda impune. Per tant, pensem que tots els partits polítics hem de reflexionar i cercar una resposta que acabi d'una vegada amb les polítiques d’injustícia, misèria i austeritat. Si obviem aquesta realitat podem acabar abocats a una situació ingovernable i difícil de controlar.

Mataró, 2 de maig de 2013