Pep Riera: 'Volem un govern menys prepotent'

CINC PREGUNTES d'ALBERT CALLS del diari AVUI a PEP RIERA, pagès, que tanca la llista de la CUP a Mataró:

1. Per què passa del món sindical al polític?

- No és així. Tans sols tanco una llista que està molt bé, amb gent molt diversa. La política municipal és tan propera que no pots desentendre-te'n, i s'hi tracten temes molt importants. A més, hi ha coses que no les resol el mercat, sempre especulatiu. La pressió territorial que s'està fent en habitatges a Catalunya és desastrosa.

2. Encara es poden salvar espais agrícoles, com les Cinc Sènies de Mataró?

Només preservant el que està protegit en els plans d'ordenació i en el pla director del sistema costaner ja n'hi hauria prou. A Mataró hi ha més de 200 hectàrees agrícoles, a les quals cal sumar les de Llavaneres. Parlem de zones importants encara, no residuals.

3. Com es pot lluitar contra l'especulació?

Amb un altre model d'urbanisme. Hem de ser molt curosos amb el pla d'ordenació vigent, que preserva les Cinc Sènies com a espai agrari,i aplicant disciplines urbanístiques per treure les activitats il·legals d'aquestes zones. S'ha de veure com s'està densificant la ciutat i que el creixement necessita tenir els seus equipaments a prop. Aquestt sistema d'externalitzar-los és un frau i obliga a una regulació.

4. Quin escenari polític voldria després del 27-M?

Com que la CUP no pensa formar part d'un govern de coalició, ho tinc fàcil. Ha de ser un govern menys ptepotent i que busqui més diàleg i consens. Un exemple d'aquesta mancança és la capgrossada del trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt.

5. Es pot reconduir el desengany de la ciutadania per la política?

És responsabilitat de totes les forces democràtiques, i progressistes, perquè si no, creixeran la xenofòbia, el racisme i l'anticatalanisme. Això té unes causes i s'han d'atacar. A Mataró ja en teníem prou amb el PP i ara s'hi presenten C's i Plataforma per Catalunya.