Pep Riera es mulla amb la CUP en la calçotada contra l'especulació

Tot i la pluja que va caure a mitja tarda de diumenge 25 de febrer, unes 300 persones han participat a la tercera edició de la calçotada popular contra l'especulació, organitzada per la CUP de Mataró. Cap quarts d'una, enmig d'una gran expectació la plaça de Cuba ha començat a flairar l'aroma de prop de 3000 calçots. La plaça estava decorada amb pancartes, una estelada gegant i es s'ha penjat una cartellera amb una exposició explicativa de l'actual procés d'elititizació, degradació als barris i de destrucció del patrimoni arquitectònic; també s'han repartit llibrets amb les conclusions de les jornades "Per un Mataró habitable".

Descarregar el dossier "Per un Mataró habitable" 330.51 Kb

Cap a les dues del migdia, en Pep Riera, membre de la plataforma Mataró Viu , ha pujat dalt de l'escenari acompanyat de Carme Polvillo i de Xavier Safont-Tria. Pep Riera ha dit que des de Mataró Viu donen suport a la CUP com a única alternativa al creixement especulatiu i ha demanat que a les eleccions municipals ningú dubti a donar suport a la CUP, per la feina duta a terme i pel compromís amb la ciutat demostrat al llarg dels últims quatre anys.

Xavier Safont-Tria, cap de llista de la CUP, ha explicat que anem a les eleccions per entrar a l'Ajuntament, per defensar la qualitat de vida ciutadana i aturar el desgavell urbanístic i especulatiu. Safont-Tria ha afirmat que el principal objectiu és posar fi a la destrucció del patrimoni arquitectònic i a l'amenaça que pesa sobre l'equilibri entre els espais urbà, agrícola i forestal. Finalment, ha recordat que la CUP és una opció independentista, que no està per acomodar-se a unes institucions limitades per la cotilla de l'Estatut d'Autonomia, i que la nostra fita és la plena sobirania nacional.

NOTÍCIES DE PREMSA:

• capgros.com: La CUP denuncia l'especulació urbanística tot menjant calçots