A Mataró la CUP es queda sola defensant la insubmissió a la LOMCE

Cap altre grup municipal dóna suport a la moció de la CUP, que és rebutjada en Junta de Portaveus a porta tancada

La Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró, celebrada el 30 de novembre, ha rebutjat la Declaració Institucional per la insubmissió a la LOMCE presentada per la CUP, amb els vots en contra de PSC, C’s, PP i ICV, i amb les abstencions de CiU, ERC i VoleMataró.

La representant del PSC, Sra. Núria Moreno, ha justificat el seu vot contrari dient que “no comparteixen la insubmissió i la vulneració de la llei”, plantejament compartit per la resta de grups contraris.

Tot i així, la CUP pensem que les lleis injustes han de ser desobeïdes. En aquest sentit, considerem que és indispensable que l’Ajuntament de Mataró ampliï la Declaració de rebuig a la LOMCE aprovada el juny de 2013 i que desplegui mesures concretes per donar cobertura a tots els centres educatius i a les famílies de la ciutat que vulguin exercir la desobediència a la LOMCE. No necessitem grans discursos. Exigim fets concrets i una voluntat inequívoca d’aturar l’avenç d’un model educatiu imposat i contrari a la voluntat de la societat catalana, que és clarament neoliberal i espanyolista, i que està concebut per afavorir la privatització, la mercantilització i la degradació democràtica de l’educació pública i inclusiva.

Inicialment, aquesta Declaració Institucional es va presentar com a Proposta de Resolució per a ser debatuda i votada públicament en el Ple de l’Ajuntament, però el Secretari  municipal i l’Alcalde ho van impedir al·legant "defectes de forma" i van obligar a què es debatés a porta tancada en Junta de Portaveus.

D’altra banda, a la mateixa Junta de Portaveus del 30 de novembre, també es va desestimar la Declaració Institucional en suport a la ILP per una llei del sistema educatiu de Catalunya, presentada pel grup de VoleMataró, a proposta de l’Assemblea Groga, únicament va comptar amb el suport de la CUP.