Mataró se solidaritza amb el poble palestí

Centenars de persones ens hem concentrat davant l'Ajuntament de Mataró, en solidaritat amb el poble palestí, aquest dimecres 23 de juliol. La mobilització contra el genocidi del poble palestí ha estat convocada per la Alouahda, CUP, ICV i Podemos.

Hi ha hagut dues pancartes amb els lemes 'Aturem el genocidi del poble palestí' i 'Països Catalans i Palestina: llibertat i independència' i s'ha llegit el manifest unitari:

Aturem el càstig col·lectiu a Palestina

Ja fa més de 66 anys que els palestins viuen en una vulneració sistemàtica dels seus drets humans i llibertats fonamentals. Israel, malgrat la seva aparença de país democràtic, no compleix mai les resolucions de les Nacions Unides i viola constantment la legalitat internacional. Ha pres al poble palestí la seves cases, les seves terres i la seva llibertat. I no s’atura.

Des del 12 de juny, Israel ha augmentat les seves agressions. La campanya d’odi contra els àrabs s’ha transformat en una intensificació de l’ocupació a Cisjordània, on s’han escorcollat més de 2000 cases, s’han detingut més de 600 persones i se n’han matat 13.

A Gaza, els bombardejos de l’operació “Marge Protector” ja han causat 2400 ferits i prop de 330 víctimes mortals, de les quals més del 70% són civils, incloent-hi un gran nombre de criatures.

Mentrestant, però, amb la seva fermesa i la seva lluita, el poble palestí resisteix.

Sobreviu a l’apartheid, la colonització, l’ocupació, les massacres i la neteja ètnica a les quals el sotmet Israel, un estat sionista, racista i assassí que s’enforteix amb la complicitat i l’ajuda dels Estats Units, de la Unió Europea i, també, de les nostres institucions i governs.

Davant d’aquesta situació, les organitzacions sotasignades ens neguem a equiparar la responsabilitat de les parts en el conflicte. Al darrera hi ha un sol culpable: el projecte sionista de colonització i ocupació de Palestina. Ens neguem a ser còmplices de la massacre del poble palestí i advoquem per l’estratègia internacional no violenta de Boicot, Desinversions i Sancions (BDS) contra Israel, sol·licitada per la societat civil
palestina.

Malgrat qualsevol alto el foc, la situació de fons continua i, per això, apostem per un procés de pau just, durador i digne. Per tant, exigim:

> Que les institucions catalanes, començant pel Govern, trenquin les seves
relacions i acords amb les institucions israelianes còmplices de l’opressió del poble palestí.

> Que el Parlament de Catalunya defensi el dret d’autodeterminació tant del poble català com del palestí.

Des de Mataró saludem el poble palestí en resistència i li fem arribar la nostra
solidaritat: no està sol i no l’oblidem! Convidem tothom a sumar-se a la campanya

Boicot, Desinversions i Sancions (BDS) i altres iniciatives de suport.

GOVERN CATALÀ: PROU COMPLICITAT AMB ISRAEL!
VISCA PALESTINA LLIURE!

Mataró, 23 de juliol de 2014