La part il·legítima del deute de PUMSA l'haurien de pagar els bancs i no els ciutadans

La CUP considera una estafa que els ciutadans haguem de pagar, amb interessos abusius, la mala gestió durant l'època d'especulació urbanística.

Xavier Safont-tria ha plantejat que la part del deute de PUMSA que prové d'operacions especulatives és il·legítim i l'haurien d'assumir les entitats financeres i bancàries que van participar en el negoci immobiliari que ha dut la ciutat a la ruïna econòmica. No s'hi valen els negocis on 'la banca sempre guanya' i a la ciutadania ens toca pagar amb uns interessos molt elevats. La part del deute il·legítim 'és una estafa als ciutadans', segons el regidor de la CUP, i ha arribat 'l'hora de plantar-nos' i ha proposat que l'Ajuntament faci una llista per definir què s'ha de pagar i que no s'ha de pagar.

Bona part del deute de PUMSA és el llast de la mala gestió durant l'època en que l'empresa pública va jugar a l'especulació urbanística. Ara mateix PUMSA té un endeutament de 73,3 milions d'euros i uns passius financers (partides a pagar) de 153,43 milions d'euros. Això és inassumible per a la ciutat, els números no quadren i per algun costat haurà de petar.

El regidor de la CUP ha proposat la quitança del deute il·legítim durant la Junta General de PUMSA celebrada dimecres 26 de juny a la sala de plens de l'Ajuntament de Mataró.