La Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró demana la llibertat immediata de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart

La Junta de Portaveus extraordinària de l’Ajuntament de Mataró, reunida per tercera vegada en aquesta setmana, ha aprovat una declaració institucional per demanar la llibertat de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, denunciar la repressió i la vulneració de drets i llibertats fonamentals.

La declaració s’ha aprovat amb els vots favorables de CiU, ERC-MES, VoleMataró, CUP i ICV-EUiA que ahir la van presentar conjuntament i van sol·licitar una nova convocatòria extraordinària de la Junta de Portaveus.

El grup del PSC, que governa la ciutat en solitari amb només 6 dels 27 regidors, ha votat en contra de la declaració institucional, junt amb C’s, PP i PXC, després que no hagi prosperat una esmena a la totalitat que havien presentat i que es limitava a demanar diàleg i que només ha comptat amb els seus propis vots.

El grups proponents també han denunciat la instrumentalització que ha fet l’alcalde de la Junta de Portaveus, ja que ha manipulat en benefici propi l’acord de recuperar l’activitat institucional i perquè en les Juntes de Portaveus de dimarts 17 i dimecres 18 d’octubre va impedir que es fixés un posicionament públic a favor de la llibertat dels presos polítics Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, que és el motiu pel qual es va suspendre l’activitat institucional.

Mataró, 19 d’octubre de 2017

Grups municipals de CiU, ERC-MES, VoleMataró, CUP i ICV-EUiA

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL DE LA JUNTA DE PORTAVEUS DE L’AJUNTAMENT DE MATARÓ PER LA LLIBERTAT DE JORDI SÀNCHEZ I JORDI CUIXART

En relació de l’aute de presó incondicional i sense fiança ordenat per l’Audiència Nacional contra el Sr. Jordi Cuixart, president d’Òmnium Cultural, i el Sr. Jordi Sànchez, president de l’Assemblea Nacional Catalana, la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró manifesta i acorda el següent:

PRIMER.- Exigir la llibertat immediata dels presidents de l’Assemblea Nacional Catalana, Jordi Sànchez, i d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.

SEGON.- Denunciar l’empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart perquè es fonamenta en la persecució de les seves idees polítiques; perquè suposa un atac col·lectiu a la llibertat d’expressió i el dret a decidir de les persones, i perquè evidencia que l’Estat espanyol ha vulnerat els drets civils i les llibertats fonamentals de la ciutadania de Catalunya.

TERCER.- Denunciar la manca de separació de poders a l’Estat espanyol.

QUART.- Demanar la intervenció de les institucions europees per exigir a l’Estat espanyol que respecti l’estat de dret i posi fi a la seva actuació repressiva a Catalunya.

CINQUÈ.- Comunicar aquests acords al Parlament de Catalunya, a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, a l’Oficina de l’Alt Comissionat de l’ONU per als Drets Humans (ACNUDH) i al Congrés dels Diputats, així com també a totes les entitats municipalistes de Catalunya.

Mataró, 19 d’octubre de 2017