La CUP reclama que l'Ajuntament denuncïi PxC per delictes de racisme i incitació a l'odi comesos durant el Ple

Durant el Ple Municipal de dijous 3 de juliol de 2014 es va publicar des d'un compte anònim de Twitter un comentari racista amb una foto feta des de la butaca de la regidora de PxC Mónica Lora Cisquer. El tuit diu textualment 'Grupo de negros en el pleno que peste que hsn dejado #plemataro' amb la imatge dels subsaharians que eren a la Sala de Plens per reivindicar els seus drets com a persones.

Des de la CUP considerem que qualsevol expressió racista és greu i denunciable, però el fet que es realitzi des d’una butaca institucional durant la celebració d’un Ple Municipal ho considerem especialment intolerable.

És per això que el regidor de la CUP Xavier Safont-tria ha adreçat un escrit a l’Alcalde de Mataró Joan Mora per demanar que l'Ajuntament obri una investigació i presenti denúncia, per delictes de racisme, d'injúries i incitació a l'odi, contra la persona o les persones vinculades al comentari racista publicat des del compte de twitter anònim @rp_sanchez.

La demanda de la CUP a l'alcalde és la següent:

• Expresso la meva enèrgica indignació al comprovar que durant la celebració del Ple municipal d’ahir dijous 3 de juliol es va fer un twit racista amb la participació de la regidora Mónica Lora Cisquer del Grup municipal de Plataforma per Catalunya.
L’angle de la imatge demostra que només s’ha pogut realitzar la foto des de la cadira on s’asseu la regidora Mónica Lora Cisquer.

• Qualsevol expressió racista és greu i denunciable, però que un twit explícitament racista es realitzi des d’una cadira institucional durant la celebració d’un Ple Municipal ho considerem especialment greu.

• L’adreça des d’on es fa et twit és un perfil anònim, però està directament vinculat a membres de PxC de la comarca del Maresme, algun present ahir al Ple.

• Demanem a l’Alcalde que des de l’Ajuntament de Mataró obri una investigació i s’iniciïn els tràmits per presentar denúncia per delictes de racisme, d'injúries i incitació a l'odi a les persones vinculades al comentari racista del twitter a nom de @rp_sanchez. Acompanyo annex amb la captura de pantalla.

Xavier Safont-tria Ramon
Regidor-portaveu de la Candidatura d’Unitat Popular