La CUP proposa un model alternatiu que revoluciona el MataróBus

La CUP ha el·laborat una proposta per revolucionar el concepte de MataróBus i l’obre a un procés de debat participatiu. Proposem passar de les actuals 8 línies lentes, desordenades i erràtiques, a una xarxa vertebradora de ciutat amb un bus cada 10 minuts. L’objectiu és reduir el temps del viatge des de la porta de casa fins al destí.

La CUP, conjuntament amb l’associació Promoció del Transport Públic ha elaborat un document amb els “Principis per un model alternatiu de transport públic”.

L’actual gestió del MataróBus s’ha basat en retallades que han comportat un servei de mala qualitat, no competitiu amb el cotxe privat i gens atractiu per als usuaris, cosa que ha portat a una davallada en l’ús del transport públic que posa en perill la seva viabilitat .

Nova xarxa de MataróBus
El projecte de la CUP planteja simplificar les línies, connectar els centres de referència, reduir el temps d’espera, donar prioritat circulatòria al bus, racionalitzar els horaris de pas amb un freqüència cada 10 minuts i una política de preus populars.

Simplificar línies: Passem de les actuals 8 línies erràtiques que semblen un “plat d’espaguetis” a una xarxa senzilla, entenedora i ràpida amb 4 línies vertebradores de ciutat: Ronda exterior, Ronda interior, Hospital-estació i Barris Nord.

Connectar els centres de referència: la nova xarxa ha de connectar a alta velocitat els principals centres de referència de la ciutat: Hospital, Renfe, Tecnocampus, Centres de Salut, Biblioteques i equipaments esportius, entre d’altres.

Preus populars: Per als propers quatre anys, el bitllet senzill costarà 1€ (enlloc dels 1,7€ actuals) i es recupera la targeta multiviatge T10 pròpia a 0,7€ el trajecte.

Nova estació d’autobusos interurbans
El projecte de la CUP proposa la creació d’una estació comarcal d’autobusos interurbans el més a prop possible de l’estació de trens per facilitar un ús intermodal. Proposem situar la nova estació just davant l’estació de trens, al solar de l’antiga fàbrica Vapor Gordils amb una inversió mínima. Aquesta estació seria el punt de partida dels autocars que connecten directament Mataró amb Barcelona, aeroports, UAB, altres pobles del Maresme, Granollers, Girona o Vic, entre d’altres.

Aquestes són les propostes destacades del document, que també inclou la municipalització del MataróBus i un model territorial i urbà que prioritza l’ús de l’espai públic per aquest ordre: primer les persones, les bicicletes i el transport col·lectiu i, per últim, el vehicle privat.

El projecte ja ha estat compartit amb el Comitè de Treballadors del MataróBus i amb la Federació d’Associacions Veïnals de Mataró. Ara la CUP anirà barri per barri a compartir la proposta en un procés participatiu que culminarà amb la presentació d’una proposta definitiva que es farà arribar a l’Ajuntament.

Dimecres 16 de juliol han presentat el projecte Xavier Safont-Tria, regidor de la CUP, i Albert Obiols, secretari executiu de Promoció del Transport Públic.

Grup municipal de la CUP Mataró
16 de juliol de 2014