La CUP proposa que tothom pugui tenir la samarreta de Les Santes per menys d'1€

El regidor Xavier Safont-Tria (CUP) ha proposat una fórmula perquè la botiga de Les Santes ofereixi 'trànsfers' i tothom que vulgui pugui estampar-se la imatge de Les Santes, Festa Major de Mataró, en una samarreta usada o una de nova.

El regidor Xavier Safont-Tria ha explicat que un trànsfer d'aquestes característiques pot tenir un preu de cost d'entre 0,52 i 0,58 euros, i en 10 segons qualsevol ciutadà podria tenir la imatge de Les Santes a la seva pròpia samarreta. Això garantiria que ningú es queda sense samarreta de la Festa Major per motius econòmics, i faria la festa encara més participativa.

El regidor de la CUP ha explicat al govern que ha contactat amb proveïdors i en 15 dies els trànsfers poden estar fets. En nom del govern de CiU, el regidor de Cultura Joaquim Fernàndez ha valorat com a positiva la idea, però ha considerat que aquest mateix any 'no som a temps' de dur-la a la pràctica.

Davant la negativa del govern, el regidor de la CUP ha demanat que la imatge sigui de lliure reproducció per si alguna entitat del teixit associatiu de la ciutat vol tirar endavant aquesta iniciativa. L'Alcalde Joan Mora (CiU) ha respost al regidor de la CUP que aquest debat 'ara no toca' i ha dit que no hi ha drets d'imatge sobre el cartell de Les Santes.

Safont-Tria ha fet la proposta al Ple Municipal del 4 de juliol on s'aprovaven els preus públics de Les Santes 2013.