La CUP proposa a l’Alcalde de Mataró 10 mesures per garantir la votació del 9N

El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria ha fet arribar a l’Alcalde Joan Mora 10 propostes concretes perquè l’Ajuntament de Mataró contribueixi a garantir el bon desenvolupament de la jornada de votació del 9 de novembre de 2014.

Entre les mesures proposades cal destacar:

• La cessió de locals municipals on realitzar les votacions.
• La difusió de la campanya institucional per cridar a la participació a Mataró Ràdio i M1TV.
• L’enviament d’una carta a tots els habitants majors de 16 anys amb informació sobre com i on participar a la votació.
• La promoció de debats públics entorn als diferents posicionaments respecte a la pregunta.
• Posar servei gratuït del Mataró Bus per facilitar el desplaçament fins els punts de votació.
• Que la Policia Local protegeixi les urnes i garanteixi que el 9N sigui una jornada sense incidents.
• La creació d’una Comissió tècnica de seguiment, i la implicació de funcionaris voluntaris.

Des de la CUP esperem la implicació activa del nostre Ajuntament per garantir l’exercici del dret a decidir de tots els mataronins i mataronines.

Des de la CUP continuem treballant en la campanya pel Sí Sí i per promoure la participació de la societat mataronina en l'exercici del seu dret a decidir el futur polític del poble català.

Oficina de premsa
CUP Mataró

CARTA DE LA CUP A L'ALCALDE DE MATARÓ

Excel·lentíssim sr. Joan Mora
Alcalde-president de l’Ajuntament de Mataró

El passat 19 de setembre el Parlament de Catalunya va aprovar per àmplia majoria (106 vots a favor i 28 en contra) la llei de consultes populars no referendàries. Posteriorment, el president de la Generalitat va signar el decret de convocatòria de la consulta fixant com a data el proper 9 de novembre. Tan sols tres dies després de la convocatòria, però, el decret va ser suspès pel Tribunal Constitucional a l'admetre a tràmit el recurs interposat pel govern espanyol del PP.

Durant aquella setmana la gran majoria dels ajuntaments catalans (també el de Mataró) van convocar diferents plens (la majoria amb caràcter extraordinari) per aprovar una moció impulsada per l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència, per donar suport a la convocatòria de la consulta del 9 de novembre i per posar-se a disposició de la Generalitat de Catalunya per la realització d'aquesta consulta. Posteriorment, i després de llargues negociacions multilaterals, el govern, davant la seva negativa de desobeir la prohibició de l'Estat, va decidir transformar la consulta en un “procés participatiu”, mantenint la data i la pregunta i garantint així el dret a vot de la població, entenent des de la CUP que aquesta votació genera un mandat inexcusable que caldrà materialitzar políticament.

És per tot això que, des de la CUP demanem al govern municipal que doni compliment a la moció aprovada pel Ple del nostre Ajuntament i a que treballi i faciliti les accions i els tràmits necessaris per a la realització i l'èxit de la votació del 9 de novembre. Per tant, emplacem el govern municipal a garantir l’operativa següent:

• Que l’Ajuntament comuniqui i posi a disposició de la Generalitat de Catalunya espais municipals per a poder realitzar les votacions el 9N.

• Que l’Ajuntament promogui una campanya pública deliberativa i de debat entorn els diferents posicionaments respecte a la pregunta de la consulta.

• Que l’Ajuntament faciliti l’ús de les cartelleres municipals i permeti la instal·lació d’altres suports (com ara pancartes i plafons) que facilitin el desenvolupament i visualització de la campanya per tal que partits i entitats puguin manifestar del seu posicionament.

• Que s’iniciï immediatament la difusió de la campanya institucional (especialment als mitjans públics Mataró Ràdio i M1TV) i que l’Ajuntament faci una crida a la participació de la població.

• Que s’ubiqui en un espai visible de la façana de l'Ajuntament una pancarta fent una crida a la població a votar el 9N.

• Que l’Ajuntament faci arribar una carta personalitzada a tots els habitants amb informació sobre el 9N i els llocs de votació.

• Que el servei de transport públic del MataróBus es posi a disposició gratuïta a totes les persones per garantir el desplaçament fins als instituts o llocs de votació.

• Que es realitzi i es faciliti a la Generalitat un registre de funcionaris voluntaris que garanteixin l'operativa de la consulta.

• Que es constitueixi una Comissió tècnica de partits i entitats per fer un seguiment del desplegament de l'operativa per a garantir el màxim èxit de la consulta del 9 de novembre i que pugui comprovar diàriament l’acompliment dels passos necessaris per a la realització de la consulta. La Comissió assumiria facultats d’intervenció, control, comprovació i supervisió del desplegament de la consulta, així com de la campanya comunicativa institucional.

• Que l’Ajuntament ordeni al cos de Policia Local que posi tots els mitjans disponibles per protegir les urnes i garantir que el 9N sigui una jornada de votació participativa sense incidents.

Des de la CUP entenem que ens situem davant d'un escenari excepcional pel poble català i que mai res ni ningú ens pot negar el dret a decidir i el dret a votar com a poble. Un dret internacional que l'Estat espanyol intenta negar. Per aquest motiu, emplacem a l'Ajuntament de Mataró a estar a l'alçada de les circumstàncies per tal que el 9 de novembre la població pugui expressar lliurement la seva opció de futur per a Catalunya. I per a garantir l'èxit de participació des de la CUP realitzarem un seguiment constant i ens personarem a l'Ajuntament per tal de comprovar que tota l'operativa s'està desenvolupant correctament.

Així mateix, des de la CUP anunciem que ens posem a treballar des d'avui mateix en la campanya pel Sí Sí i per promoure la participació de la societat mataronina en l'exercici del seu dret a decidir el futur polític del poble català.

Xavier Safont-Tria i Ramon
Portaveu del Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Mataró