La CUP Mataró prioritza el referèndum 9N abans de perfilar candidatura a les Eleccions Municipals

L'Assemblea local de la CUP Mataró, amb la participació de la militància local i de persones simpatitzants, vol fer públiques les següents consideracions en vistes al referèndum d'independència del proper 9 de novembre de 2014, així com a les eleccions municipals de maig de 2015.

Durant les darreres setmanes hem rebut peticions, més o menys formals, sobre les persones que encapçalaran la llista electoral de la CUP i també, a través dels mitjans de comunicació, sobre la possibilitat de fronts amplis d'esquerres de cara a concórrer junts a les eleccions municipals. No podem obviar que segurament després del 9 de novembre l'escenari canviarà, de ben segur, tant a la ciutat com al país.

Creiem, doncs, que ara mateix les forces i moviments d'esquerra de la ciutat hauríem de centrar els nostres esforços militants en la preparació del referèndum del proper 9 de novembre, assegurant que a la nostra ciutat es voti amb total normalitat i, sobretot, que el resultat sigui el màxim de favorable possible a la creació d'un nou Estat independent que entén la independència com a eina per a la construcció d’un futur superador de totes les desigualtats i les injustícies.

Hi ha diferents iniciatives i actors fent campanya al voltant del referèndum, tot i així, veiem amb preocupació com a la nostra ciutat no s'està realitzant amb la intensitat que caldria una campanya vinculant el doble sí amb una millora en les condicions de vida de les classes populars de la nostra ciutat. Cal explicar a tothom amb més força i arreu de la ciutat que l'única manera d'assegurar una República Catalana Independent que garanteixi els drets socials és una victòria clara de l'opció independentista al referèndum del proper 9 de novembre.

És per això que hem convidat formalment i emplacem a totes les organitzacions d’esquerres de la ciutat de Mataró a confluir de manera unitària en la campanya “Esquerres pel #sísí” a favor de la democràcia, la llibertat i la justícia social.

També lamentem com algunes forces d'esquerres encara no s'han posicionat públicament a favor del doble sí, creant així un clima d'incertesa i confusió entre els seu electorat  habitual. Demanem a aquestes forces que clarifiquin com abans millor la seva aposta per la República Catalana Independent.

Davant d'aquest escenari, doncs, des de la CUP Mataró acordem prioritzar la unitat de les forces d’esquerra en la campanya pel doble sí a la nostra ciutat, centrant-hi tots els nostres esforços, per tal d’accelerar la ruptura democràtica amb l’Estat espanyol i que, de ben segur, tindrà el proper 9 de novembre un punt d'inflexió i de no retorn. Creiem que ara no és el moment de decidir quines persones encapçalaran les llistes electorals del proper mes de maig o quines coalicions es poden fer, calculadora en mà, sinó d'arremangar-nos i posar tota la carn a la graella per a la independència i la justícia social al nostre país. Aquest és el compromís de la CUP Mataró amb la ciutat i amb el procés independentista.

Finalment, el mateix dia en què el TC resolgui en contra de la legalitat catalana i de la celebració del 9N, cridem a tothom a concentrar-se a les 19h a davant de l'Ajuntament de Mataró, en defensa de la democràcia i per exigir al govern de la Generalitat que el referèndum del 9N es faci tant sí com no.

CUP Mataró