La CUP es queda sola rebutjant l'especulació urbanística al Ple Municipal

El de la CUP ha estat l'únic vot en contra de les operacions urbanítiques 'Iveco-Renfe-Farinera' i 'Porta Laietana'.

Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix

El regidor Xavier Safont-Tria ha votat contra la incorporació d'annexos justificatius i 'aclariments' a la Modificació puntual del Pla general àmbit Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix. La CUP està en contra d'aquest projecte orbanístic, que inicialment ja criticàvem, perquè pretén fer pisos en un espai estratègic de la ciutat, alhora que és un projecte que s'ha demostrat inviable econòmicament.

La Generalitat no va donar el vist-i-plau al projecte de l'Ajuntament i ara el govern municipal el torna a dur a la Generalitat amb una nova presentació: dividit en tres sectors i on es pretén justificar un increment dels metres quadrats edificables per argumentant la 'viabilitat'. El Ple ho ha aprovat amb l'únic vot en contra de la CUP.

El fiasco de Porta Laietana

El Ple també ha aprovat, també amb l'únic vot en contra de la CUP, la modificació del contracte de la societat mixta Porta Laietana, SA subscrit per PUMSA i COPCISA. Safont-Tria ha descrit l'actual situació de Porta Laietana 'de ruïna i fallida econòmica fruit d'un projecte inviable, construït als núvols i impulsat des de l'avarícia d'un context especulatiu depredador'.

PUMSA va jugar a l’especulació (vegeu projecte inicial aquí) i va crear una de les pitjors iniciatives i projectes urbanístics: Porta Laietana SA (format per PUMSA i grup COPCISA). Ara el govern de CiU proposa un nou escenari amb un refinançament amb el BBVA, una aportació de 4M€ del grup COPCISA a canvi de deixar sense efecte les obligacions de comprar la totalitat de les finques per a construcció d’habitatges a primera línia de mar.

La CUP hi ha votat en contra perquè no podem acceptar un projecte que va en contra del nostre model de ciutat.