La CUP es compromet per la Independència

La CUP ha desplegat una estelada des de la finestra del despatx del Grup Municipal a l’edifici de l’Ajuntament de Mataró, com a acte de desobediència davant de la censura dels nostres símbols imposada per la Junta Electoral Central. En declaracions a la premsa, Juli Cuéllar ha ratificat el compromís de la CUP a favor de la independència i de l’impuls d’un procés constituent popular per a canviar-ho tot.

La CUP es compromet per la Independència

La independència és una oportunitat per redefinir d’arrel i a favor de les classes populars el sistema de relacions polítiques, econòmiques, socials i culturals vigent.

Necessitem la independència i l’impuls d’un procés constituent popular i de base municipal i comarcal per a canviar-ho tot.

Per a la CUP la nació no és un ens abstracte, una nació són les seves persones.

La participació, des de la base, des dels municipis és el motor de la independència i la transformació social.

Defensem la independència com a un projecte necessari per a les persones i la seva dignitat, i que ha d’estar lligada a la recuperació dels drets i les sobiranies en tots els àmbits de les nostres vides: el treball; l’habitatge; la sanitat i l’educació públiques, universals, gratuïtes i de qualitat; els serveis bàsics; la seguretat social; la redistribució de la riquesa; la participació política; l’alimentació; el medi ambient, i la propietat i gestió publica dels serveis i sectors estratègics.

La CUP de Mataró hem subscrit un compromís amb l’Assembla Nacional Catalana  a favor del procés independentista. Ens comprometem a treballar a favor del procés independentista, tant al carrer com a l’Ajuntament.

Ara bé, això no és un xec en blanc, perquè no governarem amb cap de les forces responsables de les polítiques antisocials i d’austeritat, i del saqueig dels recursos i serveis públics en forma de privatitzacions.

Des de la CUP de Mataró plantarem cara a l’espanyolisme, al dilacionisme i a les ambigüitats, alhora que ens comprometem a impulsar accions de desobediència institucional i popular que accelerin la ruptura democràtica amb l’Estat espanyol.

En aquest sentit, hem despenjat una estelada des del despatx del nostre Grup Municipal a l’Ajuntament de Mataró, com a acte de desobediència a la censura dels nostres símbols imposada per la Junta Electoral Central, i fem una crida a la ciutadania perquè pengi estelades als balcons.

Alhora fem una crida a la mobilització del vot independentista a les eleccions del 24 de maig, perquè el cicle polític i electoral de 2015 obri, d’una vegada per totes, amb les forces necessàries, les portes a la proclamació de la República Catalana Independent.

Mataró, 19 de maig de 2015