La CUP denuncia la impunitat feixista davant els atacs a mitjans de comunicació

La matinada del 9 de desembre les redaccions dels setmanaris Tot Mataró i Capgròs han estat l’objectiu  de pintades feixistes, racistes i espanyolistes amb lemes com ara: “Fora moros”, “Prou immigració il·legal” i “Visca Espanya lliure de separatistes”, sempre acompanyats de la bandera espanyola.

El 5 de novembre el Casal Fèlix Cucurull, seu de la CUP Mataró, i la Biblioteca Pública Pompeu Fabra ja havien patit atacs similars amb pintades feixistes i panys sabotejats.

L’assemblea de la CUP Mataró se solidaritza amb les redaccions dels setmanaris Capgròs i Tot Mataró.

Des de la CUP considerem que aquestes accions estan coordinades i  no són una simple bretolada, sinó un atac feixista contra la llibertat d’expressió, contra la cultura i contra la llibertat d’informació. No podem passar per alt ni podem banalitzar la presència cada cop més freqüent de pintades amb simbologia nazi-feixista arreu de la nostra ciutat. Continuem denunciant la impunitat amb què actuen els grupuscles feixistes a Mataró.

Els grupuscles feixistes són una minoria residual que fa la feina bruta a l’Estat. Aquestes accions de rebrot del feixisme es produeixen en un context on partits institucionals com PP i PxC atien el discurs totalitari de la por: anticatalà, xenòfob i espanyolista. Un cop més, el que passa a Mataró no és casual ni és una anècdota, sinó una estratègia planificada per dividir les classes populars i desvirtuar el caràcter democràtic i popular del procés d’independència del poble català.

Precisament en el Ple Municipal de desembre, el regidor de la CUP va respondre a una proposta del PP per censurar l’agenda cultural de Mataró amb una cita d’Ovidi Montllor: “Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s'escriga o es pense”.

Per tot plegat, des de la CUP de Mataró, reclamem al govern de Mataró que es comprometi a eradicar qualsevol expressió feixista a la nostra ciutat i fem una crida a tota la ciutadania perquè es mobilitzi activament per rebutjar el feixisme i qualsevol intent de banalitzar-lo.

No passaran!

Assemblea de la CUP