La CUP davant la plataforma pel Transport Públic del Mataró Bus

La CUP respectem i defensem les dinàmiques pròpies que tenen les entitats i plataformes que desenvolupen un treball de base i lluita al carrer per denunciar, proposar i transformar diferents temes que afecten a la nostra societat complexa i heterogènia.

La CUP no ha participat en la Plataforma pel Transport Públic del MataróBus, impulsada recentment des de Podem-Mataró, perquè hem decidit prioritzar el treball unitari que des de fa molts anys desenvolupa la Coordinadora Preservem el Maresme, amb la implicació de moltes entitats, persones i partits polítics mataronins. Des de la Coordinadora Preservem el Maresme s’està fent una excel·lent tasca de base a favor del transport públic i la mobilitat sostenible de la comarca.

Per la nostra part, la CUP ha realitzat una anàlisi i unes propostes sobre mobilitat que s’han materialitzat en documents a favor del transport públic i de la bicicleta que han seguit un procés obert i participatiu amb l’objectiu d’assentar les bases per una mobilitat alternativa sostenible. Hem presentat aquestes propostes al Ple municipal per intentar modificar el Pla de mobilitat urbana que actualment està el·laborant el govern municipal. No creiem necessari crear una nova plataforma per vehicular aquestes propostes desenvolupades des de la CUP.

Tanmateix, no compartim el to bel·ligerant del titular ni el desenvolupament de la notícia publicada pel diari El Punt-Avui respecte la Plataforma pel Transport públic del MataróBus. En cap cas volem entrar en conflicte amb Podem ni  amb les persones que participen a la Plataforma en Defensa del Transport Públic del Mataró Bus, perquè en aquest tema compartim gran part del seus posicionaments.

Mataró, 26 de març de 2015
Oficina de Premsa