Insistim que l'Ajuntament pagui directament els impostos a l'Agència Tributària Catalana

La CUP, conjuntament amb els grups municipals d'ICV-EUiA i CiU, i a petició de l'ANC, presentem al Ple Municipal una proposta de resolució per tal que l'Ajuntament de Mataró declari i/o pagui els tributs que tinguin com a destinació la Hisenda espanyola a través de l'Agència Tributària Catalana.

La moció també resol que l’Ajuntament de Mataró habilitarà els mecanismes necessaris per tal d’assessorar i donar cobertura a aquells ciutadans i ciutadanes o empreses de Mataró que vulguin acollir-se a aquesta pràctica a nivell particular.

Fins ara, en dues altres ocasions, el Ple Municipal ha rebutjat propostes similars presentades per la CUP.

L'octubre de 2008 la CUP va presentar una moció per tal d'emplaçar els governs autonòmics de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears a subscriure un acord per la sobirania fiscal dels Països Catalans, per la recaptació íntegra i la gestió sense interferències del 100% dels impostos. El 2008 reclamavem transparència en les balances fiscals i treballar a favor de la sobirania fiscal dels Països Catalans. Aquesta moció només va rebre el vot favorable de la CUP, l'abstenció de CiU i va ser rebutjada amb els vots en contra de PSC, ICV, ERC i PP.

El febrer de 2012 la CUP va tornar a presentar una moció al Ple on proposavem que l'Ajuntament de Mataró pagui les recaptacions de l'IRPF i l'IVA a l'Agència Tributària de Catalunya en comptes de fer-ho a l'Agència Tributària Espanyola. Aquesta moció va rebre els vots favorables de CUP, ICV i CiU, però va ser rebutjada amb els vots en contra de PSC, PP i PxC.

Confiem que a la tercera vagi la vençuda, i que l'actual context on la majoria de ciutadans reivindiquem la sobirania fiscal faciliti el suport de la majoria dels regidors de l'Ajuntament de Mataró.